• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400072921284
  • خبرنگار : 50189

رییس دادگستری زرند:

مبارزه با فساد و امضاهای طلایی از راهکارهای مهم در مسیر توسعه اقتصادی است

مبارزه با فساد و امضاهای طلایی از راهکارهای مهم در مسیر توسعه اقتصادی است

ایسنا/کرمان رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: مبارزه با فساد، ویژه خواری، قاچاق کالا و امضاهای طلایی، افزایش بهره وری انرژی، نگاه ویژه به صنایع کوچک و متوسط و افزایش خطرپذیری و ریسک در مدیریت در بین مدیران از جمله مواردی است که در مسیر توسعه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام«محمود محمدی» امروز ۲۹ مهرماه در نخستین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان کرمان با عنوان "مانع زدایی اقتصادی، پشتیبانی قضایی" در زرند اظهار کرد: توجه خاص به تولید داخلی، دانش بنیان شدن بخش های مختلف تولید در کشور، استفاده از ظرفیت جوانان نخبه، از دیگر مورادی است که در مسیر توسعه اقتصادی باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان زرند به یک قطب صنعتی در استان تبدیل شده، ادامه داد: ایران اسلامی از حیث راهبردی و بهره مندی از منافع عظیم اقتصادی از کشورهای بسیار مهم در سطح منطقه است.
محمدی تصریح کرد: دشمنان حربه های متفاوتی را برای نابودی کشورمان از جمله نفوذ، ایران هراسی، تحریم و ... به کار گرفته اند اما رهبری نقشه راه را برای همه ما مشخص کرده اند و فرموده اند که امروز برای برون رفت از مشکلات اقتصادی راهی جز توجه به موضوع تولید و اقتصاد مقاومتی نداریم و این موارد باید در راس امور ما قرار گیرد.
وی گفت: گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان کرمان با عنوان "مانع زدایی اقتصادی، پشتیبانی قضایی"، در زرند به منظور رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توجه ویژه به بخش تولید و اقتصاد مقاومتی تشکیل است.
رییس دادگستری زرند با اشاره به اینکه لیست موانع تولید در بخش های تولید، صنعت و کشاورزی تدوین شده، تاکید کرد: دولتمردان باید نقشه راه را برای مردم و سرمایه گذاران مشخص کنند زیرا همه بر این باور هستیم که امروز باید فرش قرمز جلوی سرمایه گذاران پهن شده و مسیر سرمایه گذاری تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، «عفت شریعتی» نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس نیز در این گردهمایی با تاکید بر این مطلب که شهرستان های کوهبنان و زرند باید در عرصه های اقتصادی تعیین کننده باشند، تاکید کرد: امروز از منظر کشاورزی خاص، معادن و اندوخته های زیرزمینی و نیروی انسانی توانمند ظرفیت های بسیار خوبی در این دو شهرستان قرار دارد که باید از این ظرفیت ها به درستی در مسیر توسعه اقتصادی کشور استفاده شود.
وی تاکید کرد: استان کرمان از نظر معرفتی و اقتصادی ظرفیت های بسیار گسترده ای را در اختیار دارد و امروز عظمت این استان بر کسی پوشیده نیست.
شریعتی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار معنویتی استان کرمان یاد کرد و ادامه داد: برگزاری نشست های مشترک برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید توجه داشت که مشکلات کشور با همگرایی و وحدت حل می شود.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بر برگزاری نشست های مستمر هماهنگی قضایی، اجرایی و قانون گذاری به منظور تسریع در مسیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: در مسیر حمایت از تولید باید به شکلی فعال برنامه ریزی شود.
شریعتی با تاکید بر این مطلب که باید حامی و پشتیبان کارگرانی باشیم که در زیر زمین و در شرایط دشوار در حال کار و تلاش هستند، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که از منظر اقتصادی توان بالایی در کشور وجود دارد و نیاز به مدیریت های کارآفرین است که سیر تمدن نوین جهان اسلام را تسهیل کند.
وی گفت: امروز دولتی متعهد را سرکار داریم و قوه مجریه اهتمام ویژه خود را برای تحقق اهداف این نظام ولایی و ایجاد امنیت اقتصادی به کار گرفته و در این راستا عدالت گستری قوه قضاییه برای همه کشورهای مسلمان موجب افتخار است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha