• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400073021588
  • خبرنگار : 50426

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی فارس:

متولیان کشاورزی و کمیته امداد به داد گردشگری برسند!

متولیان کشاورزی و کمیته امداد به داد گردشگری برسند!

ایسنا/فارس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با گلایه از کم توجهی متولیان میراث فرهنگی به صنعت گردشگری، که دیدار نداشتن وزیر ما متولیان این بخش در سفر به شیراز نمونه‌ای از آنست، اضافه کرد که گویی نباید به خیر متولی این بخش امید داشته باشیم، کاش سایر وزرا به داد فعالان صنعت گردشگری برسند.

محمود فخری در گفت و گو با ایسنا در رابطه با شرایط کنونی دفاتر آژانس های مسافرتی اظهار کرد: از زمان آغاز پاندمی کرونا، حال فعالان بخش گردشگری، خصوصا دفاتر خدمات مسافرتی به هیچ عنوان خوب نیست و هر روز هم وضعیت بدتر شده است.

او با بیان اینکه در بین صنوف مختلف بخش گردشگری، وضعیت دارندگان دفاتر خدمات مسافرتی از همه بدتر بوده و کسی هم به شکل شایسته به آنها رسیدگی نکرده است، گفت: فعالان بخش گردشگری خصوصا دفاتر خدمات مسافرتی ایران درحالی به این وضع دچار شدند که در تمام جهان مسئولین کشورها به هر طریقی گردشگری خود را مستحکم نگه داشتند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس، در ادامه گفت: حدود ۶۰ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل و فقط ۴۰ درصد از آن ها باز بوده که آن ها هم نیمه فعال با یک پنجم نیرو و ظرفیت و به صورت پاره وقت عمل می کنند.

وی اضافه کرد: اولین ضررهای وارده به دفاتر خدمات مسافرتی از دست رفتن نیروهای با سواد و مجرب در این عرصه بود، نیروهایی که به واسطه تعطیلی دفاتر و توقف فعالیت حوزه گردشگری مجبور به تغییر شغل شده یا بعضا بیکار شدند.

فخر اضافه کرد: دسترسی به تسهیلات با وجود سنگ اندازی های اداری برای بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی محقق نشده و از آن جایی که بدهی های وام های قبل از شیوع کرونای این صنف نیز باقی مانده بود،  برخی از بانک ها وام دریافتی افراد را به جای اقساط وام های قبلی آن ها نگاه داشته و نه تنها این خدمات  و تسهیلات دولتی به رونق دفاتر آژانس های مسافرتی منجر نشد بلکه بدهکاری دوباره ای بر دوش آنها محول کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و سرمایه گذاری بر بخش گردشگری در شرایط اقتصادی کنونی می توانست اشتغال زایی و درآمدزایی پایداری را به جامعه الحاق کند، افزود: متاسفانه متولیان امر کشور توجهی به گردشگری نداشته و ندارند.
وی با تاکید بر لزوم هم اندیشی با مدیران بالادستی گردشگری کشور، افزود: آینده گردشگری با وجود ذهنیت حاشیه ای و بی ثبات مسئولین دوره جدید کشور رضایت بخش نخواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس، افزود: هفته گذشته وزیر میراث به شیراز سفر کرد و به جای هم اندیشی و برگزاری اجلاس با فعالین آسیب دیده خود به بازدید و حل مشکلات کارخانه بیسکویت سازی پرداخت.

فخری با ابراز گلایه از اینکه وزیر میراث فرهنگی در سفر به استان فارس، دیدار با فعالان این بخش را در برنامه‌های خود نگنجانده بود، گفت: گویی نباید به خیر وزیر محترم، به عنوان متولی اصلی بخش گردشگری امید داشت؛ در این شرایط کاش وزرای تعاون، جهادکشاورزی یا مسئولان کمیته امداد و بهزیستی، به فریاد صنعت گردشگری برسند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با تاکید بر لزوم هم اندیشی با مدیران بالادستی گردشگری کشور، افزود: آینده گردشگری با وجود ذهنیت حاشیه ای و سردرگمی مسئولیت های اداره کشور، آینده گردشگری رضایت بخش نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha