• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400080402243
  • خبرنگار : 50309

آغاز طرح‌های راهداری زمستانی در بوشهر

آغاز طرح‌های راهداری زمستانی در بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در راستای طرح راهداری زمستانی تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ دهنه پل‌های سطح استان لایروبی شده است.

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به لزوم تنقیه پل‌های محور مواصلاتی استان بوشهر در فصل زمستان اظهار کرد:  استان بوشهر چهار هزار ۲۳۴ کیلومتر راه شامل فرعی، اصلی و روستایی دارد که اداره کل راهداری و حمل و نقل در استان وظیفه نگهداری و ایمن سازی آن را عهده دارد و تا کنون پروژه‌های متعددی در راستای اصلاح این محورها اقدام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در  سال جاری و همچنین برنامه‌های طرح زمستانی پیش رو که در دستور کار این سازمان قرار دارد اقدام به شناسایی نقاط ریزشی کوهستانی کرده که تا کنون ریزش برداری‌های متعددی صورت پذیرفته است همچنین مسیرهای عبور آب ازجمله فصلی و غیر فصلی، اقدام به خاک برداری آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون راهداری استان بوشهر با بیا لزوم خط کشی محورهای استان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح خط کشی محورها، سالامه به‌طور متوسط حداقل دو نوبت این موضوع انجام می‌گیرد و پیش‌بینی شده است ۳۸۰۰ کیلومتر نیز در دست خط کشی قرار می‌دهیم.

این مسئول در خصوص فعالیت و اصلاح‌های محورهایی که هم اکنون در دست تعمیر و اصلاح هستند گفت: در حال حاضر در حال اورهال و آماده سازی محورها هستیم از جمله محور بزرگراه دالکی-برازجان در حال خط کشی قرار دارد در حوزه راه‌های روستایی نیز بخشی از این راه‌ها در حال بهسازی و خط کشی قرار گرفته است و همچنین محور جاده ساحلی دلوار از جمله دیگر محورهایی هستند که در دست بهسازی و آماده سازی است.

اخترشناس با اشاره به ماه‌های منتهی به طرح زمستانی راهداری در استان بیان کرد: در خصوص اقدامات راهداری در طرح زمستانی موضوع تجهیز و نگهداری آن از جمله وظایف اصلی به شمار می‌آید بلاخص محورهایی که هم از لحاظ تردد و از لحاظ خطرآفرینی حساس به شمار می‌آید، به‌طور مثال محور جم-سیراف از جمله محورهایی است که بارندگی‌ها همواره موجب انسداد و مشکلات در تردد و دسترسی این محور شده است که این سازمان با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ازجمله استقرار ماشین آلات و تجهیزات نسبت ریزش برداری‌ها به موقع انجام گیرد همچنین لازم به ذکر است که تاکنون لایه‌هایی که احتمال ریز نیز داشه است مورد اصلاح قراره گرفته است.

وی درخصوص محور احلی شیف-بندر گناوه نیز گفت: یکی دیگر از محورهایی که در فصل زمستان باعث انسداد یکی دو روزه می‌شود محور ساحلی جزیره شیف – گناوه است که همه ساله به‌طور معمول مشکلاتی را به دنبال دارد که خوشبختانه اقدامات موثری انجام شده و در حال احداث پل باکسی به طول ۵۰ متر هستیم که امید است با ایجاد این پل زمان انسداد و مشکلات این محور به حداقل برسد.

معاون اداره کل راهداری استان با عملیاتی خواندن طرح لکه گیری آسفالت‌ها افزود: عملیات لکه گیری محورها از جمله عملیات‌های جاری این سازمان به شمار می‌آید و هر زمان که گزارشی چه از طریق سامانه و یا گشت‌های راهداری به دست ما برسد در کوتاه‌ترین زمان گشت ویژه این سازمان در محل حضور پیدا می‌کند و در قید فوریت این موضوع انجام می‌شود همچنین تاکنون ۷۸ هزار تن آسفالت در طرح جاده‌های استان انجام داده‌ایم.

اخترشناس با بیان اینکه در حال حاضر همه محورهای استان باز می‌باشد یادآور شد: تنها محور ساحلی شیف-گناوه به جهت احداث پل تردد ماشین آلات سنگی و کامیون‌ها ممنوع است که  تا کمتر از یک ماه اینده این موضوع برطرف می‌شود.

معاون راهداری استان بوشهر در پایان با اشاره به اهمیت ارتباط مردم با سمانه ۱۴۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ارتباط مردم با این سامانه از دو جهت قابل اهمیت و ارزشمند است اینکه در هر لحظه از شبانه روز می‌توانند از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و هم اینکه با گزارش‌های خود در خصوص ایرادات و مشکلات اعم از اصلاح، انسداد و یا ریزش‌ها در مناطق کوهستان در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر خدمات راهداری نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha