• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400080402810
  • خبرنگار : 50177

رئیس سابق حوزه هنری لرستان:

در حوزه تربیت هنرمند انقلابی، دچار ضعف‌هایی هستیم

در حوزه تربیت هنرمند انقلابی، دچار ضعف‌هایی هستیم

ایسنا/لرستان رئیس سابق حوزه هنری لرستان گفت: در پشتوانه‌سازی برای حرکت فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، دارای ضعف‌ها، آسیب‌ها و نقصان‌هایی هستیم.

محمد کرم‌الهی در مراسم تکریم و معارفه روسای حوزه هنری لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: لرستان سرزمین یادها و خاطره‌ها، سرزمین داشته‌های پنهان مانده از نگاه مدیریت‌های نالایق، نامناسب، نامطلوب، ناموزون در دوره‌های مدیریتی مختلف است.

وی اضافه کرد: در عرصه فرهنگ نمی‌شود در جایگاه‌های مختلف تاریخی تمدنی این سرزمین جایگاهی بس بلند داشته باشید  و در طرح تکمیل تاریخ انقلاب اسلامی شهیدانی همچون سعیدی‌ها، مصطفی‌زاده‌ها، نورالحسینی‌ها، دلفان‌ها، آزادبخت‌ها، سپهوندها، پاپی‌ها و ۶۳۰۰ شهید تقدیم کرده باشید و در عرصه فرهنگ این بالندگی را در جای‌جای و نقطه به نقطه این استان نبینیم؟ چرا نبینیم؟ مگر قله‌های بلند افتخار فرهنگی هنری این دیار، مگر سرنسابیدن برحوزه ایران زمین، امروزه چگونه است که برای پیش‌بردن یک گام در عرصه جبهه فرهنگی انقلاب باید، بایدها و نبایدها و درخواست دادن به هر کسی و هر شرایطی مطرح شود که می‌خواهیم برای یک شهید کتابی چاپ شود و یا در بحث شهادت فیلم سینمای بسازیم، می‌گویندنمی‌شود و باید با ارتباط و اعتبار داخلی سازمان‌ها ساخته شود.

 رئیس سابق حوزه هنری لرستان گفت: این رفتارها، پاس‌کاری است و اینها را باید تغییر داد.

تاکید بر حمایت از استاندار لرستان

وی با بیان اینکه در فضایی که امروز با آن مواجه هستیم بعد از گذشت ۲۰۰ سال، فرزندی از تبار لرستان، سکان  مسئولیت عالی استان را برعهده گرفته است و باید هر کسی در هر جایی و نقطه‌ای، هر لرتبار و لردوستی و هر عاشق لرستانی و هر عاشق انقلاب و اسلامی و هر عاشق شهید و شهادتی، در این عرصه، خطه و جغرافیایی که با آن مواجه هستیم همراه باشند و کمک کنند،  ادامه داد: سهم‌نخواهیم و صندلی برای خودمان طلب نکنیم و جایگاهی را برای خدمت تعریف کنیم و در مسیری حرکت کنیم که اتفاقی میمون و مبارک رخ دهد تا دیگران از انتخاب هم‌تبارمان پشیمان نشوند.

کرم‌الهی بیان کرد: حوزه هنری لرستان در قامت و قواره کوچکی که در حوزه ساختاری و سازمانی دارد ملجاء خدمات ویژه‌ای بوده است.

 رئیس سابق حوزه هنری لرستان اضافه کرد: از ابتدای ایجاد این حوزه، کار با یک کاغذ و ابلاغ توسط شیرزاد نعمتی‌نیا آغازگر تاسیس حوزه هنری در لرستان بودند،  در این مسیر اتفاقاتی و شرایطی  رخ داد که دیده شویم و در جایگاه‌های مختلف ملی و حتی بین‌المللی هنرمندان این دیار حایز رتبه، مقام و جایگاه شدند.

کارهای مغفول مانده در کف میدان آنقدر زیاد است

وی عنوان کرد: کارهای مغفول مانده در کف میدان آنقدر زیاد است که اگر همه دستگاه‌های فرهنگی استان از همین الان حرکت کنند تا ۲۰ سال دیگر، کار به قطره و زنجیر وجود دارد که انجام شود.

کرم‌الهی با تاکید براینکه در حوزه تربیت هنرمند انقلابی، دچار ضعف‌هایی هستیم، خاطر نشان کرد: در پشتوانه‌سازی برای حرکت فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، دارای ضعف‌ها، آسیب‌ها و نقصان‌هایی هستیم و این را باید با ارتباط با محافل، مساجد و هر گروه و جریانی که در حوزه پرورش تربیت نوجوانان و جوانان دغدغه‌مند است باید مرتفع کنیم و همه دستگاه‌های متولی فرهنگ و تربیت باید کمک کنند.

 در عرصه نمایش، موسیقی، انیمیشن و کاریکاتور جزو سه استان اول کشور هستیم

رئیس سابق حوزه هنری لرستان گفت: لرستان در عرصه نمایش، موسیقی، انیمیشن و کاریکاتور جزو سه استان اول کشور هستیم و این پتانسیلی است که استان دارد.

وی بیان کرد: مهاجرت هنرمندان از لرستان به چه دلیل است؟ بخاطر عدم حمایت و عدم برنامه و مدیریت درست است؟ در شرایط جدید با انتقادات سازنده و پیشنهادات کاربردی مدیر جدید را حمایت کنید تا اتفاقاتی مبارکی در عرصه فرهنگ و هنر در این استان بیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha