• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400080503151
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی؛

کارگاه آموزشی آشنایی با تجارت بین‌الملل در اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با تجارت بین‌الملل در اردبیل برگزار شد

ایسنا/اردبیل به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل کارگاه آموزشی «آشنایی با تجارت بین‌الملل ( واردات و صادرات)» به صورت مجازی برگزار شد.

در این کارگاه که از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان پنجم آبان اجرا شد، مدرس دوره‌های کارآفرینی و برندینگ گفت: واردات کالا از کشورهای مختلف یک فعالیت تجاری و اقتصادی مهم می‌باشد که از دیرباز به منظور تامین نیازهای جامعه در میان جوامع مختلف رواج داشته است.

فرشید احدی افزود: در واقع تولید برخی کالاها به دلیل نبود امکانات کافی یا تنوع موقعیت جغرافیایی کشورها، به راحتی قابل انجام نیست و برای تولید این کالاهای خاص باید هزینه‌های سنگینی پرداخت شود، به همین خاطر دولت‌ها سعی دارند با فراهم آوردن شرایط مناسب برای انجام فرآیند واردات کالا، نیازهای جامعه خود را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه واردات کالا به عنوان یک تجارت بین‌المللی به وسیله تجار و بازرگانان داخلی قابل انجام است، اظهار کرد: برای انجام این فعالیت مهم که همواره می‌تواند سودهای کلانی برای فعالین این بخش داشته باشد بایستی با چگونگی مراحل واردات کالا و قوانین خاص این کار آشنا بود.

این کارشناس برندینگ با اشاره به این‌که هر واردکننده کالا علاوه بر شناخت چگونگی مراحل واردات کالا، باید با قوانین و مقررات خاص و روز این فرآیند آشنا باشد، ادامه داد: این امر باعث می‌شود بازرگانان و تجار، تمام فعالیت‌های خود را مطابق با قوانین داخلی و خارجی انجام دهند و به این طریق از بروز هرگونه تخلف جلوگیری شود.

احدی گفت: در یک نگاه کلی، صادرات کالا به معنی خروج کالا از کشور به مقصد سایر کشورها است که بر اساس روندهای گمرکی به صادرات قطعی و موقت تقسیم می‌شود. این تجارت ضمن آنکه برای هر کشوری ارزآوری دارد، می‌تواند سودآوری مناسبی هم برای خود صادرکننده به همراه داشته باشد.

وی در ادامه کارگاه اصول واردات، مجوزها و نحوه برخورد با موانع، نحوه بیمه کالا و بازرسی، آشنایی با حمل و نقل بین‌المللی و انتخاب صحیح آن، آشنایی با قوی‌ترین سایت‌های کاربردی تحقیق بازار، آشنایی با عملکرد نمایشگاه‌های بین‌المللی، اینکوترمز ۲۰۲۰، بررسی شرایط حمل در ابعاد کوچک و بزرگ، فرآیند کلی تجارت خارجی، فرایند واردات در ایران و آشنایی با تمامی مدارک و اسناد تجارت بین الملل برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد.

احدی در پایان، در مورد چگونگی شروع و بازاریابی برای صادرات، ایجاد زنجیره تامین کالا، نقل و انتقال ارزی و قوانین موجود، ارتباط ارگان‌ها با یکدیگر و تشخیص راه صحیح واردات و صادرات بدون دردسر را به مخاطبان توضیح و به پرسش‌های حاضران پاسخ داد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.