• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400080604111
  • خبرنگار : 50227

رییس کل دادگستری استان:

تقاضا برای خروج قضات از خوزستان زیاد است

تقاضا برای خروج قضات از خوزستان زیاد است

ایسنا/خوزستان رییس کل دادگستری خوزستان با بیان این که تقاضا برای خروج قضات از خوزستان بالا است، گفت: اشتغال به خدمت ۵۰ درصد از قضات غیربومی در استان و تقاضای قضات برای خروج از استان از جمله مشکلات دستگاه قضایی استان است.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در دیدار رئیس قوه قضاییه با قضات خوزستان در اهواز که امروز (ششم آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: آخرین هیاتی که به این شکل وارد استان شد، در سال ۷۹ در دوره آقای شاهرودی بود و حضور این هیات قضایی در خوزستان به ریاست آقای اژه‌ای تقریبا بی نظیر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما در خوزستان حضور رییس قوه قضاییه، هیات همراه و اعضای شورای عالی قضایی کشور را به غینمت می شماریم و منشا خیر و برکت برای مردم و استان باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: تقویت و تکریم نهاد مقدسی مثل قوه قضاییه که ارائه کننده عدل و داد در جامعه اسلامی است، می تواند با به کارگیری جوانان عالم و متعهد، هدف ذات اقدس الهی و انبیا را که برقراری عدل در جامعه اسلامی است را محقق کند.

مرادی عنوان کرد: در مدت بیش از دو سال اخیر تمام خود را برای بهبود وضعیت ارتقا جایگاه دادگستری استان به کار بسته ام تا با روحیه تعاون و رعایتِ شان کارکنان بر اساس موازین شرعی و قانونی بتوانیم وظایف خود را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات دادگستری خوزستان نیز گفت: عدم اختصاص حق مناطق جنگی به شهرستان های محروم کارون، باوی و کرخه، فشار حداکثری کاری به کارکنان به دلیل کمبود شدید نیروی انسانی، فقدان مکان و کمبود شدید فضای اداری در شهرهای اهواز، کارون و مسجدسلیمان از جمله مشکلات دستگاه قضا در خوزستان است.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان این که تقاضا برای خروج قضات از خوزستان بالا است، گفت: اشتغال به خدمت ۵۰ درصد از قضات غیربومی در استان و تقاضای قضات برای خروج از استان از دیگر مشکلات دستگاه قضایی استان است. با خروج قضات از خوزستان سن قضایی در خوزستان به ۵.۵ سال رسیده است و این مساله نشانه خوبی نیست.

وی افزود: نارضایتی کارکنان در خصوص مواردی از جمله کمبود خدمات رفاهی معیشتی درمانی، بدی آب و هوا و عدم تناسب حق محرومیت، فقدان منازل سازمانی و کمبود شدید تجهیزات اداری، از دیگر مشکلات است.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ شعبه حقوقی، ۳ شعبه کیفری و ۴ شعبه خانواده به شعب دادگستری در خوزستان اضافه شد.

مرادی بیان کرد: تشکیل و افتتاح مجتمع قضایی تجاری و بازرگانی در خوزستان پس از تهران، شایسته سالاری در گزینش مدیران، جهت دار کردن پرداخت های ۲۵ درصد و تعیین تکلیف پرونده های معوق از دیگر اقدامات انجام شده در دادگستری خوزستان بوده است.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال تعداد پرونده های معوق را در استان به حداقل برسانیم.

رییس کل دادگستری خوزستان با ارایه پیشنهاداتی، گفت: اصلاح ضوابط و شرایط خروج قضات، پالایش مستمر زندان ها و استفاده و توسعه سامانه پابند الکترونیک، اعطای مجوز خاص به منظور جذب نیروی اداری و جبران کاستی های نیروهای اداری از پیشنهاداتی است که می تواند با عملی شدن آن ها شاهد حل برخی از مشکلات دادگستری استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha