• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400080604500
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

راه‌ اندازی 226 واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی

راه‌ اندازی 226 واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت اذربایجان شرقی با تأکید بر تداوم پیشبرد اهداف محوری وزارت صمت، از راه اندازی 226 واحد صنعتی جدید در استان طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد .

آرش نگهبان با بیان این‌که راه اندازی طرح های یاد شده با سرمایه ای بالغ بر 2 هزار و 448 میلیارد تومان زمینه اشتغال بیش از 3 هزار و 600 نفر را فراهم کرده است، گفت: از 226 واحد صنعتی عنوان شده تا پایان شهریور ماه امسال 108 واحد صنعتی جدید ایجادی و 118 طرح توسعه‌ای بوده است.

وی با اشاره به این‌که واحدهای ایجادی جدید با سرمایه گذاری 939 میلیارد تومانی و با اشتغال حدود 2 هزار نفری در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: با توجه به این حجم از طرح‌های صنعتی ایجاد شده در 6 ماهه اول سال 1400، رشد حدودی 13 درصدی از نظر تعداد و رشد حدودی 7 درصدی از نظر سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان تصریح کرد: ساخت ماشین آلات وتجهیزات ، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی و محصولات غذایی و آشامیدنی ها بیشترین گروههای صنعتی ایجاد شده را تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، بیشترین واحدهای صنعتی راه اندازی شده ایجادی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی؛ نگهبان با بیان این‌که بیش از 4 هزار و 100 واحد فعال دارای پروانه بهره برداری با سرمایه ای بالغ بر 27 هزار و 700 میلیارد تومان زمینه اشتغال تقریبی 127 هزار نفر را در استان فراهم کرده است، گفت: مجموعه وزارت و سازمان صمت استان در سال «تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، از طریق برنامه‌های محوری و اولویت دار تبیین شده در راستای توسعه اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار حرکت می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha