• جمعه / ۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400080704794
  • خبرنگار : 71429

رئیس شعبه ۲۱۷ مجتمع قضایی شهید مفتح:

قضاوت یک تکلیف و توفیق الهی است

 قضاوت یک تکلیف و توفیق الهی است

رئیس شعبه ۲۱۷ مجتمع قضایی شهید مفتح که از سوی معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران به عنوان «قاضی ساعی» نیز معرفی شده‌است، گفت: قبل از زمان رسمی تعیین شده در شعبه حضور و حدود سه ساعت بعد از زمان خاتمه کار، به منزل می‌روم.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، یحیی پیرعباسی رئیس شعبه ۲۱۷ مجتمع قضایی شهید مفتح در معرفی خود و سوابق کاری‌اش گفت: در دوران خدمت سوابقی مانند قاضی تحقیق، دادرس و رئیس شعبه را در کارنامه خود دارم و هم اکنون هم به عنوان رئیس شعبه ۲۱۷ عمومی-حقوقی مجتمع قضایی شهید مفتح مشغول به خدمت هستم.

پیرعباسی در خصوص چگونگی تنظیم وقت و حضور پس از ساعات کاری در شعبه گفت: قبل از زمان رسمی تعیین شده در شعبه حضور و حدود سه ساعت بعد از زمان خاتمه کار، به منزل می‌روم.

وی اشاره به اینکه در زمان رسیدگی به این پرونده‌ها تراکم کاری همکاران شعبه نیز افزایش می‌یابد و کارکنان اداری نیز در این امور تلاش مضاعفی را بکار می‌گیرند، اظهار کرد: در زمان بررسی برخی پرونده‌های سنگین گاهی ساعت ۱۱ شب از محل کار خارج می‌شوم.

رئیس شعبه ۲۱۷ مجتمع قضایی شهید مفتح در خصوص آمار عملکرد شعب تحت مدیریت خود در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در دو شعبه ۲۱۷ و ۲۱۱ بیش از ۲۳۰۰ رای درپرونده‌های ارجاعی و در بازه زمانی ۶ ماهه صادر شده است.

پیرعباسی در مورد موضوعات عمده پرونده‌های ارجاعی گفت: تنوع زیادی در پرونده‌های ارجاعی وجود دارد؛ اما عمده آن‌ها درباره ساخت و ساز، معاملات مربوط به مسکن از قبیل فسخ قرارداد، الزام به تنظیم سند و همچنین قراردادهای شرکت‌های خودرویی است.

وی با بیان انتظارات خود پیشنهاداتی را برای مسئولان ارئه داد و گفت: ابلاغ الکترونیکی از جمله دستاوردهای نوین قوه قضاییه است که با راه‌اندازی این سیستم حجم کار قضات و شعب مشخص می‌شود و نیازمند به زیرساخت قوی‌تر است.

رئیس شعبه ۲۱۷ مجتمع قضایی شهید مفتح بیان کرد: هر چه دایره اخذ استعلامات از نهادهای مختلف به صورت سیستمی افزایش یابد در رفع اطاله دادرسی موثرتر خواهد بود، که مسئولان باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در توصیه به قضات جوان و کارآموزان قضاوت گفت: قضاوت یک تکلیف و توفیق الهی است که باید به عنوان یک عبادت به آن نگاه کرد. کسب رضایت مردم ارزشی برابر با حفظ خاک میهن دارد و مردم را به زندگی امیدوار می‌کند؛ لذا هیچ وقت در انجام وظیفه خود دچار دلسردی نشوید.

گفتنی است، در پی عزم قوه قضاییه در کاهش تعداد پرونده‌های مُسن و استفاده از قضات جهادی، یحیی پیر عباسی یکی از قضات پر تلاش مجتمع قضایی شهید مفتح،  از سوی معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران به عنوان «قاضی ساعی»معرفی شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha