• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400081713113
  • خبرنگار : 50029

معاون آموزش و پرورش فارس:

هویت ایرانی اسلامی محور تربیت دانش آموزان باشد

هویت ایرانی اسلامی محور تربیت دانش آموزان باشد

ایسنا/فارس معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: هویت ایرانی اسلامی باید محور تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی باشد تا با تکیه بر این هویت نسبت به مشکلات موجود، احساس مسئولیت کنند.

محمد فیاض‌پور یکشنبه ۱۷ آبان در نشست با معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی قطب شمال فارس در پاسارگاد گفت: در همه کشورهای پیشرفته توسعه یافتگی نیروی انسانی بسیار تعیین کننده است.

او با بیان اینکه بهترین شاخص برای ارزیابی هرکشوری میزان فرهنگ توسعه یافته آن کشور است، افزود: نظام تعلیم و تربیت هر کشور محور توسعه آن کشور است.

فیاض‌پور اضافه کرد: ما باید ببینیم با توجه به نیازها و اقتضائات فرهنگی، علمی، آموزشی، تربیتی و ... در چه سطحی قرار گرفته‌ایم تا صحیح قضاوت کنیم.

او با اشاره به اینکه از اصلی ترین اهداف خلقت انسان رسیدن به کمال است، گفت:  هویت اسلامی و هویت ایرانی دو بال قوی مردم کشور ما هستن برای عروج و حرکت به سوی کمال الهی که هدف خلقت نیز چیزی جز این موارد نیست.

فیاض‌پور با بیان اینکه فلسفه خلقت در آموزش با کارهای معلمان رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته مبنای کار سند و چارچوبی هدفمند است.

او گفت: در کشور ما نیز این سند و نقشه راه سند تحول بنیادینی است که ده‌ها دانشمند دینی و علمی به صورت تلفیقی به یک برنامه وزین و فاخر رسیده‌اند که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این سند ملزوماتی دارد، ادامه داد: تحقق این سند بستگی به این دارد که  تصمیم گیرندگان آموزش و پرورش کشور اهمیت این سند را درک و برای اجرایی کردن آن تلاش کنند.

او گفت: ما در سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان‌هایی هستیم که صداقت و شهامت را سرلوحه کار و زندگی خودشان قرار دهند و باید نسلی را تربیت کنیم که ایده گ‌هایی روشن و بالنده داشته باشند، نسلی آزادی خواه، عدالت طلب، حق جو ، مسئولیت پذیر، متدین و شهروندی تمام عیار.

فیاض‌پور خاطرنشان کرد: رسالت ما تربیت انسان‌هایی است که در دهکده جهانی بتوانند زندگی فردی و اجتماعی خودشان را اداره کرده و به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار کنند.

او با اشاره به اینکه باید مشکلات آموزش ابتدایی را آسیب شناسی کرده و برای ریشه کن کردن آن راه حل ارائه دهیم، افزود: هر کشور، هر استان و هر شهری باید به خروجی‌های  ثعلمی خودش نگاه کند تا ببیند چه میزان راه را درست رفته سپس دردها و آسیب‌ها را ببیند و راه حل پیدا کند.

فیاض‌پور رصد، پایش، کنترل و نظارت را از الزامات مدارس عنوان کرد و گفت: نظام آموزشی ما طبق سند تحول بنیادین باید مدرسه محور باشد تا از طریق روش‌ها و راهکارها حاصل و واصل شدن یادگیری پیگیری کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در بحران کرونا  آموزش مجازی و تولید محتوا از معلمین آغاز شد، اضافه کرد: معلمین در مواجه با بحران کرونا بهترین عملکرد رو داشتند و نگذاشتند به هیچ نحو حتی در دورافتاده ترین نقاط نیز آموزش تعطیل شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از اپلیکیشن جامع گلستان خوانی که توسط فرهنگیان آموزش و پرورش پاسارگاد تهیه شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.