• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082620499

رئیس سازمان غذا و دارو:

در صنعت داروسازی دنیا حرف برای گفتن داریم

در صنعت داروسازی دنیا حرف برای گفتن داریم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مسیر آینده سخت و ناهموار است و این وظیفه ما مسئولین است که این مسیر را هموار کنیم. شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با پایه اساتید و دانشجویان، مسیرهایی هستند که ما را به سرعت به هدف نزدیک می‌کنند. 

بهرام دارایی شب گذشته در افتتاحیه بیست‌وسومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران که در سالن اجتماعات مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه من این است که چطور می‌توانیم ماموریت‌هایمان و امکاناتمان را در خصوص داروسازی، صنعت و خدمات کشور با یکدیگر هم‌جهت کرده و از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

دانشجویان داروسازی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی بپردازند

وی افزود: به عقیده بنده بهترین رشته در کشور ما از میان رشته‌های علوم پزشکی، داروسازی است. در سال ۶۵ تحصیل خود را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز کردم. در آن زمان به دلیل وقوع جنگ وضعیت کلی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها خوب نبود اما این شرایط سخت را پشت سر گذاشتیم. از همان زمان خیل عظیمی از دانشجویان رشته داروسازی فعالیت خود را با حضور در داروخانه‌ها آغاز کردند، اما من از همان زمان عهد کردم که در داروخانه فعالیت نکنم زیرا کار در داروخانه مال ما نیست. دانشجویان داروسازی بهتر است به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود بپردازند. 

در صنعت داروسازی دنیا حرف برای گفتن داریم

معاون وزیر بهداشت‌ ادامه داد: درحال حاضر با گذراندن مسیر پر از فراز و نشیب به نقطه‌ای رسیدیم که در صنعت داروسازی دنیا حرف برای گفتن داریم. اگر بتوانیم این شیب و سرعت را حفظ کنیم می‌توانیم نقاط باقی مانده این علم را هم کشف کنیم. این ظرفیت با کمک شما دانشجویان داروسازی محقق خواهد شد. راه آینده را بایستی همین امروز انتخاب کنید. مسیر آینده سخت و ناهموار است و این وظیفه ما مسئولان است که این مسیر را هموار کنیم. شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با پایه اساتید و دانشجویان، مسیرهایی هستند که ما را به سرعت به هدف نزدیک می‌کنند. 

دارایی تصریح کرد: در سال ۷۶ در مشهد باتوجه به آمار بالای گزیدگی‌ها، با مشکل کمبود آنتی ونوم مواجه شدم. دغدغه من همواره این بود که چرا نمی‌توانیم یک آنتی ونوم استاندارد تولید کنیم. چندسال قبل برخی از دانشجویان یک آنتی ونوم تولید کرده بودند که برای بررسی کیفیت نزد من آورده بودند. این محصول جزو بهترین محصولاتی بود که تا به آن روز دیده بودم. این آنتی ونوم موفق به دریافت مجوز و صادرات شد. همین دانشجویان بعدها واکسن آنفولانزا داخلی را تولید کردند که امروز وارد بازار دارو کشور شد. 

وی افزود: با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۳ در زمینه سلامت غذا و تقلبات همکاری‌هایی داشتیم که نتایج خوبی به همراه داشت. مسیر اگر درست انتخاب شود و ما نیز به عنوان مسئول این مسیر راه هموار کنیم، شما داروسازان آینده کشور حتما فرماندهان این خط خواهید بود. شما بایستی با داشتن انتخابات صحیح در آینده و قوی کردن جبهه و صنف خود این مسیر را به سلامت بگذرانید، تا آنچه شایسته داروسازی در کشور است رخ دهد. آینده کشور از آن شما است.  

غلامرضا اصغری، جانشین معاونت آموزشی در پیگیری امور آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در ادامه این مراسم اظهار کرد: بحث آموزش و تحصیل به دلیل عدم آموزش و آزمون‌های حضوری دچار مشکل شد. امیدوارم از ابتداء آذرماه دانشجویان به آزمون حضوری و در آینده نزدیک به آموزش حضوری بپردازند. هرچه داریم از آموزش داریم و کشور ما نیازمند ادامه یافتن آموزش‌هایی با کیفیت است. این همایش را به عنوان یک طلیعه خوب برای شروع فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در تمام دانشکده‌ها خصوصا دانشکده داروسازی می‌دانم.

دانشکده داروسازی سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی را بالا می‌برد 

وی خاطرنشان کرد: تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که دارای دانشکده داروسازی نیستند به این دلیل درخواست احداث دانشکده داروسازی دارند که این دانشکده و اساتید و دانشجویان آن با تولید مقالات سطح علمی دانشگاه‌ را بالا می‌برند. این موضوع باعث افتخار رشته داروسازی است. همچنین اکثریت دانشمندان یک درصد جهان جزو همکاران داروساز ما هستند. امروز بخش اعظم محصولات مورد نیاز ما در داخل کشور تولید می‌شود. این‌ها همه ناشی از تلاش دوستان ما در صنایع دارویی و تولید مواد اولیه است.

دانشکده داروسازی بندرعباس نوزادترین دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کشور است

جانشین معاونت آموزشی در پیگیری امور آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: دانشکده داروسازی بندرعباس نوزادترین دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کشور است. زیرا هنوز فارغ‌التحصیل نداشته است. برای این دانشکده فضایی کاملا استاندارد از نظر آموزشی و آزمایشگاهی تهیه شده و هیچ چیزی از دانشکده‌های داروسازی کهن دیگر استان‌ها کم ندارد. امروز در مشهد شاهد یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی هستیم. شکرانه پیشرفت‌های صورت گرفته از سال ۵۷ تا به امروز قدردانی شما دانشجویان از شرایط موجود و تلاش در راستای پیشرفت است. باوجود تمام مشکلاتی که در کشور رخ داد، برای دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha