• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082620584
  • خبرنگار : 50266

کافه به صرف تئاتر

کافه به صرف تئاتر

ایسنا/اصفهان «بن‌بستی که نیم فرعی بود» نام نخستین نمایش کافه‌ای است که به‌صورت رسمی و تا نهم آذرماه در اصفهان اجرا می‌شود.

رادمهر کشانی، نویسنده و کارگردان این تئاتر به ایسنا می‌گوید: نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» در ژانر اجتماعی است و به نقد مشکلات روزمرۀ زندگی می‌پردازد.

او با بیان اینکه این تئاتر، اولین اجرای رسمی نمایش کافه‌ای در اصفهان است، تصریح می‌کند: این نمایش از گونۀ تئاتر شورایی به شمار می‌آید که از دیرباز در اروپا و آمریکا مرسوم بوده، اما در ایران و خصوصاً اصفهان قالب آن کمتر مورد استفاده قرار گرفته ‌است.

این کارگردان که در جشنواره ملی کیش موفق به کسب رتبه برای اجرای این تئاتر شده، ادامه ‌می‌دهد: «بن‌بستی که نیم فرعی بود» زیرمجموعه تئاتر محیطی و در ارتباط با مخاطب است و به فراخور شرایط، مکان و مخاطب، تغییراتی در محتوای آن ایجاد می‌شود، به‌صورتی که اتفاقات و رویدادهای تازه‌ای را در هر اجرا متفاوت با اجرای قبلی و بعدی خود رقم می‌زند. همچنین در این نوع از نمایش بازیگران فراتر از تعریف مرسوم از بازیگری، در نقش هادی و هدایتگر موضوع، ظاهر می‌شوند و ایفای نقش می‌کنند.

کشانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اجتماعی حاصل از این ‌همه‌گیری، اظهار می‌کند: در دو سال اخیر با بروز همه‌گیری کرونا، حرکت به‌سوی مردم و بهره‌برداری مؤثر از روش‌های متناسب با این شرایط برای حفظ امنیت و سلامت مخاطبان و نیز از سرگیری تئاترها و فعالیت‌های هنری و فرهنگی، لزوم توجه به‌ این گونه‌های مختلف تئاتر را ایجاب کرد تا جایی که در تئاتر کافه‌ای، هنرمندان به‌سوی مردم حرکت کردند و در محافل و مکان‌هایی که با حفظ شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی تجمعاتی هست، فرصت و امکان اجرای تئاتر فراهم شد.

«بهاره مهدوی» و «رادمهر کشانی» بازیگران، «رامین بکتاش» نوازنده، «میعاد سلیمانی‌راد» تهیه‌کننده، «مانی صلواتی» عکاس و فیلم‌بردار، «علیرضا عسگری‌فرد» طراح و گرافیست، «نعیم صلواتی» سازنده تیزر و «مهناز تقی زاده» مدیر اجرایی این تئاتر هستند و علاقه‌مندان برای تماشای آن تا نهم آذرماه فرصت دارند با تهیه بلیت از سایت گیشه هشت، به کافه کلبه واقع در بوستان ملت اصفهان مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha