• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082721488
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مشاور وزیر علوم در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری خبر داد:

تکمیل زیست بوم فناوری در اصفهان با راه اندازی موزه علوم و فناوری

تکمیل زیست بوم فناوری در اصفهان با راه اندازی موزه علوم و فناوری
عکس تزئینی است.

ایسنا/اصفهان مشاور وزیر علوم در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری از ایجاد موزه علوم و فناوری در اصفهان برای تکمیل زیست بوم فناوری خبر داد و گفت: این موزه می تواند در برقراری ارتباط مردم با فناوری بسیار موثر باشد.

علی خیرالدین در اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که ظهر امروز (پنجشنبه-۲۷ آبان ماه) برگزار شد، با اشاره به تغییر نام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۸۳، اظهار کرد: در برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم وظایف بسیار سنگینی به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه فناوری گذاشته شد، اما تشکیلاتی که بتواند این وظایف را پشتیبانی کند وجود نداشت.

وی با بیان اینکه با شروع به کار دولت جدید، دیدگاه های جدیدی در حوزه فناوری مطرح شده است، گفت: پیگیر تشکیل معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم هستیم، چراکه پیش از این خلائی که در وزارت علوم وجود داشت به بخش های دیگر منتقل می شد. بر این اساس رابطه تعاملی و تکاملی با معاونت فناوری ریاست جمهوری خواهیم داشت و به دنبال این هستیم که وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

مشاور وزیر علوم در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری بر فرهنگ سازی در دانشگاه ها به ویژه در حوزه کارآفرینی تاکید کرد و افزود: ایجاد مراکز کاریابی، ایجاد مدرسه اشتغال، راه اندازی اتاق های فکر، کاربردی سازی پژوهش و اقتصاد آموزش عالی از برنامه های درحال پیگیری است.

وی با اشاره به بازدید خود از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، گفت: در بازدید از این شهرک شاهد دستاوردهای قابل توجهی بودم. شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از سال ۷۲ شکل گرفته و جای خوشحالی دارد اصفهان از آن زمان به این فکر بوده و توانسته این مجموعه بزرگ و فاخر را که در حوزه فناوری در کشور پیشرو است راه اندازی کند، در حالی که هنوز در برخی استان ها پارک علم و فناوری نداریم.

خیرالدین آمایش فناوری یا همان آمایش آموزش علمی که قبلا مطرح بود را یادآور شد و از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خواست که به عنوان پیشرو در این زمینه وارد شود و افزود: از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان همچنین درخواست ماموریت گرایی دارم و اینکه در چه حوزه ای قرار است پیشتاز باشد.

وی با بیان اینکه در حال برقراری روابط بین الملل در حوزه فناوری هستیم، تصریح کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان باید در این زمینه پیشرو باشد. برای تکمیل زیست بوم فناوری، موزه علوم و فناوری را در اصفهان ایجاد می کنیم. این موزه که نمونه آن در کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد می تواند در ارتباط مردم با فناوری بسیار موثر باشد.

مشاور وزیر علوم در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری همچنین با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی، اظهار امیدواری کرد که این جشنواره در سال‌های آینده نیز به صورت جدی و مستمر برگزار شود و برندی در حوزه فناوری کشور باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از فناوری های جدید شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان رونمایی شد، همچنین قرارداد احداث پالایشگاه میعانات گازی با ظرفیت ۱۶ هزار بشکه در روز در جزیره قشم با استفاده از توان داخلی و ظرفیت شرکت های فناور و دانش بنیان امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha