• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400090201777
  • منبع : نمایندگی گیلان

ضرورت توجه به بسته بندی محصولات کشاورزی گیلان در بازارهای خارجی

ضرورت توجه به بسته بندی محصولات کشاورزی گیلان در بازارهای خارجی

ایسنا/گیلان مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بسته بندی شکیل از ضروریات محصولات کشاورزی برای رقابت در بازارهای کشورهای خارجی است.

قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ظرفیت سردخانه‌های گیلان بیش از ۲۰۰ هزار تن است، اظهار کرد: ۷۰ درصد سردخانه‌های استان بالای صفر هستند که برای نگهداری کیوی می‌توان گفت ۱۳۰ هزار تن قابلیت نگهداری کیوی در سردخانه های گیلان وجود دارد.

وی افزود: از  ۸۹ سردخانه استان که می‌توان در آنها کیوی نگهداری کرد ۴۴ سردخانه در شهرستان تالش با ۱۰۳ هزار تن ظرفیت مستقر است.

ظرفیت بسته‌بندی در سردخانه های گیلان رو به گسترش

جوادزاده با بیان اینکه بسته‌بندی شکیل نقش بسیار مهمی در رقابت محصولات کشاورزی گیلان با محصولات کشاورزی سایر کشورهای رقیب در بازارهای هداف دارد، خاطرنشان کرد: سوق دادن سردخانه های گیلان به سمت بسته بندی از اولویت های کاری در استان گیلان است و در حال حاضر به اندازه ۲۰ هزار تن سردخانه استان ظرفیت بسته بندی دارند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سردخانه‌های دیگری نیز برای بسته بندی ۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دست ساخت هستند که تا چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: توسعه سردخانه‌ها به شدت از نیاز ضروری گیلان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی است و برای حفظ بازارهای هدف نیاز تحقق این امر ضرورت دارد.

لزوم ارتقای بسته‌بندی محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی

جوادزاده ادامه داد: بسته بندی‌های محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی باید توسعه یابد و این نگاهی تقاضا محور است که برای پیشبرد آن باید گام به گام جلو برویم.

وی اضافه کرد: طی ۵ سال اخیر بسته بندی محصولات کشاورزی بسیار بهتر شده است و پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده رونق بهتری بگیرد.

جواد زاده با اشاره به اینکه در بازارهای هدف محصولاتی با کیفیت یکسان در رقابت برنده خواهند شد که علاوه بر قیمت کمتر، بسته بندی شکیل‌تری داشته باشند، یادآور شد: به همین دلیل صادرات محصولات کشاورزی باید با شرایط روز بازار مقصد پیش برود.

وی گفت: علاوه بر کیوی، مرکبات نیز از بازار پسندی خوبی برخودار است و زمانی که صادرات کیوی به پایان می رسد شاهد صادرات دیگر محصولات باغی از جمله گیلاس، سیر و... از گیلان به بازارهای کشورهای خارجی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha