• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400090603837
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

آغاز طرح سواد آموزی مدرسه محور با ثبت‌نام از بی‌سوادان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

آغاز طرح سواد آموزی مدرسه محور با ثبت‌نام از بی‌سوادان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سواد آموزی مدرسه محور با ثبت‌نام از بی‌سوادان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

هادی زارع پور در نشست هماهنگی اجرای طرح سواد آموزی مدرسه محور افزود: در این طرح در تمامی مدارس از طریق اولیا و دانش آموزان افراد بی سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی و از طریق مدرسه جذب و ثبت نام می شوند .

وی اظهارکرد: سرانه دوره سوادآموزی در این طرح یک میلیون و ۱۴۷ هزار تومان، دوره انتقال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دوره تحکیم سواد نیز ۲۳۰ هزار تومان به ازای هرنفراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این سرانه حق الزحمه مربی و عوامل اجرایی مدرسه  است که در پایان سال پرداخت می‌شود.

زارع پور تصریح کرد: طرح سواد آموزی مدرسه محور با مشارکت‌ معاونت‌های آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و سواد آموزی و از طریق مدارس اجرا می‌شود.

سید حمدالله خواهش نیک، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: علاوه بر آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، معلمان و کادر مدرسه می‌توانند به عنوان مربی سوادآموزی تدریس و سرانه در صورت قبولی سوادآموزبه انان پرداخت می‌شود.

وی افزود: از مدیران مدارس مجری که سالانه حداقل ۵۰ نفر از بی سوادان واجد شرایط در هر منطقه را باسواد کنند تقدیر و مشوق‌های نیز اختصاص می‌یابد.

خواهش نیک عنوان کرد: از طریق پایگاه اسمی سطح سواد و سامانه سناد با اولویت اولیای دانش‌آموزان افراد واجد شرایط شناسایی می‌شوند .

علی زهرایی، معاون آموزش ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گروه‌های آموزشی، راهبران آموزشی و مدیران مجتمع در شناسایی جذب و ثبت نام فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: معلمان دوره ابتدایی به ویژه در روستاها و مناطق عشایری افراد بی‌سواد را شناسایی و در کلاسهای سواد آموزی ثبت ثبت نام می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha