• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400090604151
  • خبرنگار : 71451

مروری بر زندگی شهیدان «لیلابی» به مناسبت درگذشت پدرشان

مروری بر زندگی شهیدان «لیلابی» به مناسبت درگذشت پدرشان

حجت‌الاسلام حاج میرعلی اصغر حسینی لیلابی پدر شهیدان سیدجواد و سید محمد حسینی لیلابی‌ درگذشت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حاج میرعلی اصغر حسینی لیلابی پدر شهیدان سیدجواد و سید محمد حسینی لیلابی‌ به فرزندان شهید خود پیوست. به همین مناسبت مروری بر زندگی دو فرزند شهید او خواهیم داشت.

مروری بر زندگی شهید سیدمحمد

سیدمحمد حسینی در سال ۱۳۵۰ در شهرتبریز  متولد شد. دوره ابتدایی را در دبیرستان شهید پرویز بهادری  به پایان رساند. سپس به مدرسه راهنمایی شهید حقیقی وارد شد.  هنگام اعزام به جبهه به علت کمی سن، با مخالفت روبه رور شد ولی به خاطر این اشتیاق مجبور شد تاریخ تولدش را دست کاری کند  تا بتواند به جبهه برود.

او در روز چهارشنبه هفتم خردادماه ۱۳۶۵ مطابق با ۱۸ ماه مبارک رمضان، در پادگان شهید باکری دزفول در اثر بمباران خوشه ای دشمن شهید شد. مرحوم حجت الاسلام حاج میرعلی اصغر حسینی لیلابی روایت کرده است: بعد از عملیات «والفجر ۸» گاه گاهی سرفه می کرد. هر وقت علتش را می پرسیدیم، می گفت:«چیز مهمی نیست. خودش خوب می شود.» مادرش خیلی اصرار می کرد تا پی به علت سرفه هایش ببرد. تا اینکه گفت شیمیایی شده است. خیلی آدم صبوری بود و هیچ وقت از مشکلاتش پیش کسی شکایت نمی کرد. دفعه آخر مادرش رفته بود تا بدرقه اش کند. می گفت: «در ایستگاه قطار که بودیم، محمدحسین مدام سعی می کرد خودش را از چشم من پنهان کند. می گفت مادر زودتر از اینجا برو، دوستم مادر ندارد. می ترسم تو را ببیند و ناراحت شود.»

مروری بر زندگی شهید سید جواد

شهید سید جواد لیلابی دیگر فرزند این پدر در شهریور سال ۱۳۴۹ شمسی  به دنیا آمد. چند سال پیش از شهادت در مساجد به فعالیت می پرداخت ودر حفظ وحراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش می کرد. پس از گذراندن آموزش های نظامی لازم به پادگان شهید باکری رفت و از آنجا به عملیات اعزام شد. او در عملیات «کربلای ۵ » شرکت کرد و بر اثر اصابت تیر مستقیم دوشکای دشمن به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است: «با درود فراوان به رهبر کبیر اسلامی ایران و با سلام به رزمندگان غیور اسلام که همه روزه بر پیروزی های خود می افزایند. خداوند در قرآن می فرماید: «نپندارید که شهدا مردگانند بلکه زندگانی هستند ودر نزد خدای خویش روزی می خورند.» ما باید به وصایای شهدای عزیز عمل کنیم زیرا سخنشان وراهشان جز راه انبیا راه دیگری نیست.

برادران امام را تنها نگذارید ودر صحنه حضور داشته باشید در نماز جمعه ودعای کمیل شرکت نمایید. ای امت اسلامی ما باید در این جنگ زیاد به دنبال منافع دنیا نباشیم وبه دنیا فکر نکنیم وباید بدانیم که بعد از کربلا نوبت قدس عزیز است ومبارزه با اسرائیل ودیگر ابر قدرتهاست. چون زمان فرا رسد، شهادت خوبان امت را گلچین می کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha