• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400090705290
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

متخلفین قطع درختان در شهرستان‌های چگنی و سلسله دستگیر شدند

متخلفین قطع درختان در شهرستان‌های چگنی و سلسله دستگیر شدند

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان پس‌از بررسی‌های شبانه‌روزی توانستند متخلفین قطع درختان در شهرستان‌های چگنی و سلسله را شناسایی و به محاکم قضایی معرفی کنند.

شیرزاد نجفی اظهار کرد: کلیپ منتشره، توسط پرسنل اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری استان جهت ارائه به اداره کل ضبط گردیده و در همان کلیپ، خودروی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: طی دادخواست ارائه شده به دادگاه و بررسی‌های کارشناسی، برای متهم به نام «م ـ الف» مبلغ ۴۳۷ میلیون تومان و متهم دیگر به نام «الف ـ م» مبلغ ۳۹۱ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده، ضمن آنکه علاوه‌بر ملزم کردن متهمین به پرداخت جریمه، کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال درخت بلوط، مراقبت و نگهداری تا بعد از ۱۰ سال در دادخواست ارائه شده نیز لحاظ شده است.

نجفی با اشاره به قطع اشجار در دو آب الشتر، افزود: دادخواست ارسالی در راستای ضرر و زیان به منابع ملی برای متهمین این پرونده به نام‌های «ع ـ ف»، «م ـ ف»، «ع ـ ف»، «م ـ ف» مبلغ ۷۲۱ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده، ضمن آن‌که تبعید و درخواست کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال درخت بلوط نیز در دادخواست عنوان شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع‌ را  خط قرمز منابع طبیعی دانست و عنوان کرد: از همه همیاران طبیعت انتظار داریم در کنار سربازان انفال به‌عنوان جنگلبان افتخاری خدمت کنند تا بتوانیم این میراث گران‌بها را به نسل‌های آینده بسپاریم.

وی تأکید کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع، پل ارتباطی منابع طبیعی با مردم است که انتظار می رود گزارشات خود را به این شماره‌ها فرستاده تا در کمترین زمان ممکن، مشکل و تخلف انجام شده مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha