• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400090907054
  • خبرنگار : 50126

دادستان کل کشور:

تکریم ارباب رجوع محوری ترین موضوع سند تحول قضایی است

تکریم ارباب رجوع محوری ترین موضوع سند تحول قضایی است

ایسنا/ایلام دادستان کل کشور گفت: هر مقوله‌ای که در جامعه بر زندگی مردم اثرگذار است و متولی ندارد، حوزه حقوق عامه محسوب می شود و دادستان ها می توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین « محمدجعفر منتظری» در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام در طول ۸ سال دفاع مقدس خوب این معنا را می‌داند که در برابر یورش دشمنان در عرصه‌های مختلف نیازمند تلاش مجدانه است.

وی با اشاره به اینکه نورانیت استان ایلام از زوایای مختلفی مورد توجه بوده به ویژه که دروازه‌ای برای ورود به عتبات عالیات است، افزود: این استان مشهد شهدا و افتخار خدمتگزاری به زائران حسینی به عنوان دروازه عتبات عالیات دارد و در روزهای اخیر هم استان ایلام میزبان تکریم و تجلیل از سه هزار شهیدی است که کنگره آن در حال برگزاری است.

دادستان کل کشور  تصریح کرد: شرایط کشور شرایطی است که باید هر  کدام از مسئولان در هر سنگری نشسته‌ایم فعالیت مورد توجه‌ای داشته باشیم، همه مسئولان باید جهادگرانه کار کنند، دادستان و مقامات مسئول هرگز نباید به ساعت کار بیاندیشند و باید در خدمت مردم باشند تا بتوانند مشکلات را رفع کنند.

منتظری با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در برابر توطئه های دشمنان نظام و انقلاب در حوزه های مختلف پیروز شویم، باید با کار جمعی و جهادگونه تلاش کنیم، گفت: دولت سیزدهم با روی کار آمدن وعده هایی به مردم داده است و از زمانی که رهبر معظم انقلاب شورای عالی اقتصاد را تشکیل و تکالیفی را متوجه هر سه قوه کردند، دستگاه قضایی وظیفه خود دانسته که در سراسر کشور در حوزه تولید، اشتغال برای رفع موانع کمک کند.

وی با بیان اینکه  زمان ریاست قوه قضاییه توسط آقای رئیسی و هم اکنون هم در زمان ریاست جمهوری ، قول همکاری جهت رفع مشکلات را داده ایم ، همه باید به دولت سیزدهم برای حل مسایل و مشکلات اقتصادی کمک کنیم و در این خصوص دغدغه داشته باشیم و  در دستگاه قضایی یک سری مسئولیت‌های قانونی را عهده‌دار هستیم که در آن تعامل و هم‌افزایی از ضروریات است و ساعت کار نباید برای آن قائل باشیم و شبانه روز در خدمت مردم باشیم، دادستان بودن مسئولیت سنگینی است و نبایستی کوتاهی در انجام وظیفه انجام شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: وظیفه ذاتی دستگاه قضا ورود به موضوع مقوله اقتصاد نیست اما بنا به شرایط خاص کشور و جنگی که دشمنان نظام و انقلاب در این عرصه به راه انداخته اند، وظیفه داریم تا به حل مشکلات بخش تولید کمک کنیم و با توجه به رویکرد و اولویت مهم دولت سیزدهم و پیگیری ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد، دستگاه قضا برای مبارزه با این مقوله از اراده راسخ و استوار  برخوردار است و  امیدواریم این مساله بیش از پیش کنترل و با آن مقابله شود.

منتظری با بیان اینکه هر مقوله‌ای که در جامعه بر زندگی مردم اثرگذار است و  متولی ندارد، حوزه حقوق عامه محسوب می شود و دادستان ها می توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند، افزود:یکی از مسئولیت های جدی دادستان جدید مرکز استان ایلام که می خواهیم با جدیت ورود کند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استفاده شود.

دادستان کل کشور  با بیان اینکه  یکی از وظایفی که دادستان ها برعهده دارند، رفع موانع تولید است، خاطرنشان کرد: در استان ایلام که بعضی کارخانجات تعطیل هستند مسئولین و به خصوص دادستان تمام تلاش خود را به کار گیرد تا موانع را برطرف کند و قدم به قدم مشکلات کارخانجات مرتفع شوند. 

وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع از محوری ترین مباحثی است که در سند تحول دستگاه قضایی بر آن تاکید شده است، گفت: عدالت مهم ترین مسئله ای است که جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد و  همه باید برای تحقق این مهم نهایت تلاش را انجام دهیم.

در این مراسم از خدمات « افشار خسروی زاد» دادستان سابق مرکز ایلام تقدیر و « عبدالوهاب بخشنده» به عنوان دادستان جدید مرکز این استان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha