• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400091612675

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد

برگزاری نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد

برگزاری نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور نیمه دوم دی‌ ماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

هاشم دائمی در این خصوص اظهار کرد: ضرورت و اهداف مختلفی برای برگزاری این نشست تدوین و تعریف شده که یکی از آن‌ها تصمیم‌گیری و اتفاق نظر روسای کمیسیون‌های حقوقی در خصوص طرح‌ها و لوایح مرتبط با مدیریت شهری است.

وی مشارکت کمیسیون‌های شورای شهر برای تصمیم‌ساز شدن و ارائه خط مشی به مجلس و دولت را از دیگر ضرورت‌های برگزاری این نشست دانست و گفت: در حاشیه این اجلاس که نیمه دوم دی‌ ماه برگزار می‌شود، دبیرخانه دائمی کمیسیون‌های حقوقی کلانشهرها را هم تشکیل می‌دهیم که دستاورد ارزنده و مثمر ثمری برای مدیریت‌های شهری به حساب می‌آید.

دائمی به تشریح محورهای این نشست ۲ روزه پرداخت و گفت: یکی از شاخص‌ترین اهداف مد نظر انتقال تجربیات و اطلاع از نحوه عملکرد کمیسیون‌های حقوقی کلانشهرها خواهد بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این اجلاسیه بررسی چالش‌های حقوقی طرح های تفصیلی کلانشهرها و بهره‌برداری‌های موقت، طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان، طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور را هم مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد وی اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این نشست دستاوردهای سازنده‌ای برای حوزه حقوقی کلانشهرهای کشور داشته باشد؛ دستاوردهایی که بی‌شک در تعاملات بین شهروندان و مدیریت‌های شهری اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha