• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400091814178
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول خبر داد:

رونمایی از دستگاه استحصال عدس توسط محققین دانشگاه محقق اردبیلی

رونمایی از دستگاه استحصال عدس توسط محققین دانشگاه محقق اردبیلی

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همزمان با بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل، از دستگاه استحصال عدس توسط محققین این دانشگاه رونمایی شد.

برومند صلاحی در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل، از دستگاه استحصال عدس توسط محققین دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد. این دستگاه پس از طی روند ارزیابی پارامتریک گونه پایه کوتاه عدس، بررسی سامانه های موجود جهانی، طراحی و بهینه سازی، ساخته شد.

وی افزود: تیم کاری این اختراعات شامل دکتر علی روشنیان فرد استادیار مهندسی بیوسیستم دانشگاه محقق اردبیلی، سینا منصور زاده اشکانی، مجید دادخواه و نادیا سعادتی از دانشجویان کارشناسی رشته مکانیزاسیون کشاورزی هستند.

صلاحی تصریح کرد: این تیم از فروردین ۱۴۰۰ روند بیان مساله، استخراج نیاز، طبقه بندی نیازها، برگزاری دوره های طوفان فکری، سنتز، ارزیابی، طراحی مهندسی را آغاز کرده است.

علی روشنیان فرد مخترع این دستگاه نیز گفت: انجام فرآیند تولید این سامانه و سامانه های مشابه مبتنی بر نیاز منطقه در چهار مرحله تبیین شده است. مرحله اول به آماده سازی گروه، انجام پیش زمینه های مورد نیاز و آغاز طراحی ها اختصاص یافته است. مرحله دوم مربوط به اجرا و ارزیابی دستگاه ها است. مرحله سوم مربوط به بازاریابی و جذب سرمایه گذار می باشد و مرحله چهارم اجرای عملیاتی و تولید انبوه می باشد.

وی افزود: این گروه تحقیقاتی ثابت کرده است که توانایی طراحی و اجرای سیستم های مختلفی را دارد. از مسئولین امر انتظار می روند با حمایت حقوقی و مالی از این گروه، روند حل مشکلات کشاورزی کشور را تسریع نمایند.

روشنیان فرد تصریح کرد: این تیم برآوردی از مبلغ مورد نیاز برای تسهیل مشکلات استان و کشور را در بخش های متعددی دارد، با هماهنگی ارگان های مختلف می توان شاهد بهبود کیفیت کشاورزی کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha