• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091814228
  • خبرنگار : 50176

تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان

تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان

ایسنا/لرستان رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور، گفت: فاز دوم برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه این چارچوب را برای کل استان‌ها نهایی می‌کنیم.

احمد تشکینی، در نشست طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، اظهار کرد: کار ما در امتداد سند آمایش ملی است که سازمان برنامه‌وبودجه طی سال گذشته ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: روی کاغذ برای هر استان به تفکیک شهرستان می‌خواهیم برنامه‌ریزی مشخص کنیم.

تشکینی افزود: نکته دوم اینکه فرآیند اجرایی که ما انجام می‌دهیم در مؤسسه مطالعات به‌عنوان نماینده وزارتخانه با سازمان‌های صمت استانی در ارتباط هستیم که محوریت ما و صمت استانی هستیم.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور عنوان کرد: برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال کردیم که چنین کاری می‌خواهیم انجام دهیم، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه انتخابی خودتان را به ما بدهید.

وی افزود: در زمینه خود صنعت دو کار اصلی انجام می‌دهیم، یکی اینکه در هر استان به تفکیک شهرستان‌ها پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه را احصا می‌کنیم و بعد از اتمام فاز اول، فاز دوم را آغاز کردیم که شامل این می‌شد که براساس آن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها چه طرح‌ها ‌و پروژه‌هایی در حوزه‌های صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی در لرستان به تفکیک شهرستان‌ها می‌توان عملیاتی و اجرایی کرد.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور، تصریح کرد: برنامه‌ریزی چند زیرمجموعه شامل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد توسعه، فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان را دارند، احیا معادن، توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی در دستور کار است.

وی بیان کرد: فاز دوم برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه این چارچوب را برای کل استان‌ها نهایی می‌کنیم، دنبال این هستیم که مقداری جلوی فشارهای غیرکارشناسی در استان‌ها و شهرستان‌ها را بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha