• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400092419144
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۴ آذر

تصمیمات جدید درباره معلمان/تکذیب حقوق ۸۰ میلیونی نمایندگان/اخباری از وین

تصمیمات جدید درباره معلمان/تکذیب حقوق ۸۰ میلیونی نمایندگان/اخباری از وین

رتبه بندی معلمان/ حقوق های نجومی/ مذاکرات برجامی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا،  ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان در این جلسه گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان را بررسی کرده و شاخص ها و امتیازات موثر در فرآیند رتبه بندی معلمان را تعیین کردند.

در ادامه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان، مواد دیگری از این لایحه تصویب شد که بر اساس آن نمایندگان چگونگی ارتقای رتبه های معلمان و میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را تعیین کردند.

همچنین نمایندگان با ایجاد محدودیت در تخصیص رتبه های پنج گانه به معلمان مخالفت کرده و وزارت آموزش و پرورش را موظف کردند به همراه هیاتی از مجلس و سازمان برنامه و سازمان استخدامی یک ماه بعد از ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان آیین نامه اجرایی آن را تهیه کند.

در جریان بررسی این لایحه در مجلس، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد مبنی بر اینکه تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است، تاکید کرد که هدف ما از رتبه بندی این بود که منزلت و جایگاه معلمین را در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش ارتقاء بدهیم. در عین احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما بر این باوریم که جایگاه و منزلت معلم باید بالاتر از سایر بخش ها باشد.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست وسوم آذر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

آمریکا و سه کشور اروپایی درحالی که در دو دور مذاکرات در وین هیچ نسخه قابل قبولی برای چگونگی بازگشت به برجام و رفع تحریم ها به ایران ارایه نکرده‌اند، از تعیین ضرب الاجل برای دستیابی به توافق سخن می گویند.

آنها اگر نگران زمان و طولانی شدن روند مذاکرات هستند، هرچه سریع‌تر از همین حالا، نسبت به لغو تحریم‌ها اقدام کنند.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل هم آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و رزماری دیکارلو معاون سیاسی او از آمریکا خواستند تحریم های ایران را لغو کرده یا معافیت کشورهای وارد کننده نفت ایران، را تمدید کند. 

همچنین رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس مواضع این نهاد بین‌المللی را درباره نظارت بر برنامه هسته ای ایران و تحولات پیرامون مذاکرات توافق هسته ای در وین مطرح و همکاری با دولت رئیسی را  «کندتر از حد انتظار» توصیف کرد و افزود: می توانم بگویم ما ارتباطمان را واقعا دیر شروع کردیم. 

کشورهای عضو برجام و آمریکا، بدون حضور ایران (عصر روز سه شنبه) بار دیگر برای تبادل نظر درباره یافتن بهترین روش جهت تسریع مذاکرات وین دیدار کردند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن اعلام این خبر گفت: گفت وگوهای وین ادامه دارد. یک دیدار سه جانبه غیر رسمی میان روسیه، چین و آمریکا برگزار شد. همانطور که می بینید روس ها و آمریکایی ها با یکدیگر (دور یک میز) نشسته اند اما این، هیچ گونه مفهوم سیاسی ندارد.

سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک پیش‌ از آغاز نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ ، سند قانونی توافق هسته‌ای، مدعی شدند: ایران دو سال است که در حال انجام دادن اقداماتی بی‌سابقه است و اخیرا حساس‌ترین تخطی‌ها از برجام[توافق هسته‌ای] را سرعت بخشیده است. ایران همچنین نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش داده و باعث شده است جامعه بین‌المللی اطلاع کمتری از وضعیت برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد. برنامه هسته‌ای ایران هیچ‌گاه به اندازه امروز پیش‌رفته نبوده است. این توسعه هسته‌ای در حال تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی و نظام جهانی منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

موفقیت مذاکرات وین ضروری است

اختلافات ایران و آژانس کاهش یافته است

برجام جایگزین ندارد/ نباید به مذاکرات وین فشار آورد

هنوز برای احیای توافق هسته‌ای فرصت باقی است

مذاکرات وین با اجرای موثر برجام موفق می شود نه با مقصرسازی

بازی "رندانه" آمریکا و اروپا در وین/ مقصران دیروز؛ مدعیان امروز

ادعای انگلیس درخصوص پایبندی به تعهداتش در برجام

آماده رفع تحریم های ناسازگار با تعهداتمان در برجام هستیم

شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم

***

توضیحات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره  شائبه حقوق ۸۰ میلیونی در مجلس از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

علی نیکزاد تاکید کرد: نمایندگان نباید مطالبی را که در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود را در تریبون مجلس بگویند. کسی در مجلس حقوق ۸۰ میلیونی نمی‌گیرد. چنین مبلغی در هیئت رئیسه مجلس وجود ندارد. حقوق نمایندگان مجلس زیر ۲۰ میلیون تومان است، گفت: جایگاه ساختاری نمایندگان در کشور، به اندازه یک بخشداری نیست. مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود را از تریبون مقدس مجلس مطرح نکنید.

معاون اول قوه قضائیه هم در جریان بازدید از مجتمع قضایی «مفتح» از میانگین حقوق کارکنان قوه قضائیه ابزار شرمندگی کرد و گفت: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های آنان صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha