• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400092822028
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۸ آذر

توضیحاتی درباره افزایش حقوق‌ها/ادامه تحلیل‌های مذاکراتی/انتقاد قالیباف از صنعت خودروسازی

توضیحاتی درباره افزایش حقوق‌ها/ادامه تحلیل‌های مذاکراتی/انتقاد قالیباف از صنعت خودروسازی

دلیل بازگشت سفیر ایران در صنعا/ مذکرات برجامی/ افزایش حقوق‌ها/ دیدارهای امیرعبداللهیان در پاکستان و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، توضیحات سخنگوی انصارالله یمن درباره بازگشت سفیر ایران در صنعا به تهران در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

محمد عبدالسلام درباره خروج سفیر جمهوری اسلامی ایران از صنعا گفت: این اقدام به دلیل وضعیت سلامتی سفیر ایران انجام شد. سفیر تهران در صنعا طی تفاهمی میان ایران و عربستان و با واسطه عراق توسط یک هواپیمای عراقی منتقل شد و ادعاها و شایعات مطرح شده در رسانه ها عاری از صحت است.

تحلیل عبدالرضا فرجی راد دیپلمات پیشین کشورمان درباره روند مذاکرات وین هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

فرجی راد با بیان اینکه بنده از ابتدا به مذاکرات خوش بین بودم، اکنون هم هستم، افزود: آنچه در این دو دور مذاکرات گذشت به ویژه مذاکرات اخیر این بود که مواضع کشورها برای شروع مذاکرات جدی، به یکدیگر نزدیک شود. باید مذاکرات وین را طوری مدیریت کنیم که توافق درازمدتی حاصل شود تا دولت بتواند برنامه ای برای توسعه درازمدت و میان مدت داشته باشد.

در همین رابطه رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران می گوید: مذاکرات به تعبیر من خوب پیش می رود چراکه جمهوری اسلامی بر سر موضع منطقی خود مقاومت کرده است. تیم مذاکره کننده کشورمان ایستاده و صراحتا اعلام کرده که چه مطالبه ای و مطابق کدام توافق دارد.

فریدون عباسی تاکید دارد که تیم مذاکره کننده ما باید بدانند طرف های مقابل اصل انقلاب را هدف قرار داده اند و بدون فشار به رژیم صهیونیستی در مذاکرات موفقیت مطلوبی به دست نمی آید.

از دیگر تحلیل های پربازدید مربوط به مذاکرات، اظهارات مهرداد بائوج لاهوتی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بود که مذاکره برای مذاکره را بی اهمیت دانسته و معتقد استـ: هدف مذاکره باید رسیدن به نتیجه باشد. باید ببینیم که طرف های مذاکره واقعا به دنبال رسیدن به نتیجه و حل اختلافات هستند یا نه که به نظر من این اراده در حاکمیت ایران وجود دارد.

توصیه رضا نصری هم این است که ایران در جریان مذاکرات وین باید تلاش کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در کنار خود - و نه در برابر خود - نگه دارد و معتقد است: هنر تیم مذاکره‌کننده این است که اجازه ندهد آمریکا و گروه ۴+۱ آژانس را از یک «نهاد نظارتی» به یک «اهرم مذاکراتی» تبدیل کنند.

 این کارشناس ارشد مسائل بین الملل می گوید که کماکان موضوع احیای قطعنامه‌های شورای امنیت یا ارجاع ایران به شورای امنیت توسط شورای حکام آژانس یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی است که باید مهار کرد.

همچنینمیخائیل اولیانوف در توییتی تاکید کرده است که ایران برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین کاملا جدیت دارد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین چنین نوشته است که به عنوان رئیس هیات روسی در گفت‌وگوهای وین که از نزدیک با هیات ایران در ارتباط بوده است، تردیدی ندارم که تهران درخصوص دستیابی به توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها در مدت زمانی کوتاه بسیار جدی است.

در پی اعلام میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۱، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد که افزایش حقوق اغلب کارمندان در سال آینده بالای ۲۰ درصد خواهد بود و رویکرد دولت کنترل تورم در سال آینده است که این به نفع حقوق بگیران خواهد بود.

در همین رابطه محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت گرانی و تورم گفت که میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه براساس توان پرداخت دولت درنظر گرفته شده است.

انتقاد از نحوه مدیریت در صنعت خودروسازی کشور هم در در افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی از موضوعاتی بود که محمدباقر قالیباف مطرح کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید فرهنگ دفاع مقدس را که مبتنی بر سنت های الهی بود پیش بگیریم و اندیشه مادی را کنار بگذاریم، گفت: نتیجه تفکر و مدیریت مبتنی بر سنت الهی، تکنولوژی و علوم مهندسی در صنعت هوا فضای کشور شده است و در مقابل نتیجه تفکر و مدیریت غلط صنعت خودروسازی کشور می باشد. اینها مصداق عینی است که نتیجه نوع نگاه مدیریتی و تفکری در کشور است. باید در تئوری پردازی ها به نوآوری اجتماعی توجه کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به شهر  اسلام آباد پاکستان سفر  کرده است ضمن تشریح اهداف در این سفر در جمع خبرنگاران بار دیگر بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد  و گفت: تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کند.

خبرهای دیگر از سفر امیرعبداللهیان را در لینک های زیر دنبال کنید.

امنیت پایدار در افغانستان تنها با مشارکت جمعی و حکومت فراگیر محقق می‌شود

تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان همکاری اسلامی در کمک به حل بحران‌های جهان اسلام

دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اردن در اسلام‌آباد

گزارش کمک‌رسانی به مردم افغانستان از سوی هیئت صلیب سرخ به امیرعبداللهیان

بررسی آخرین تحولات مربوط به همکاری‌های ایران و آذربایجان

تحولات منطقه و سفر اردوغان به تهران محور رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه

دیدار امیرعبداللهیان با عمران خان

رایزنی وزرای امور خارجه ایران و سیرالئون

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha