• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400100503182
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان عنوان کرد

تولید محتوای فرهنگی متناسب با نیاز جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

تولید محتوای فرهنگی متناسب با نیاز جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

ایسنا/گیلان استاندار گیلان تاکید کرد: تولید محتوای فرهنگی متناسب با نیاز جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری همه دستگاه ها انجام شود.

اسدالله عباسی در نشست مشترک کارگروه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی، اسوه اخلاق و تفکر انقلابی بود که با شهادت خود در اذهان مردم ایران و جهان ماندگار شد.

وی با بیان اینکه سیره عملی و اخلاقی سردار سلیمانی باید به جامعه معرفی شود، گفت: امروز سردار سلیمانی نه تنها چهره ای ملی، بلکه چهره ای بین المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است.

استاندار گیلان، شهادت سردار سلیمانی را در اوج تحریم های دشمنان علیه کشور و مقاومت ایران اسلامی در برابر این ظلم را جانانه دانست و افزود: پس از شهادت این سرباز انقلابی، جهانیان به حقانیت اسلام در ایران پی بردند و پیام بیداری اسلامی بیش از پیش در دنیا انتشار یافت.

عباسی، میرزاکوچک جنگلی را نیز اسطوره گیلان در مقاومت خواند و تاکید کرد که مطالعات تاریخی برای معرفی او، به شایستگی انجام و با استخراج مطالب صحیح از نوشتارهای موجود، در خصوص سردارجنگل به تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان گام های جدی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: گیلان در همه ادوار تاریخ همواره در بحث مقاومت و نبرد علیه باطل، پیشگام و دنباله رو اندیشه ناب تشیع بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان، شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور را الگویی راستین از مدیریت در تراز انقلاب خواند و گفت: باید از باورها و ارزش های این افراد، درس گرفت و در جهت حفظ و معرفی آن تلاش کرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تولید محتوا در همه بسترها از جمله فضای مجازی خواند و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی، گفت: تولیدات در این بخش باید متناسب با نیاز جامعه و با مشارکت همه دستگاه های اجرایی باشد.

عباسی، با اشاره به افزایش اعتبارات مرتبط با امور فرهنگی در بودجه سال آینده، عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد، اینکه نباید همه اقدامات و برنامه ریزی ها به مسئله بودجه گره زده شود.

وی با اشاره به تشییع شهدای گمنام در چند نقطه از گیلان همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی، بر لزوم همکاری تمامی نهادها برای اجرای هرچه بهتر مراسم تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha