• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400102619487
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

در سمینار فکری «مقاومت، هویت و کرامت ماست» عنوان شد:

شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ است

شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ است

عامر هلال در سمینار فکری «مقاومت، هویت و کرامت ماست» که به همت خانه فرهنگ ایران در لاذقیه برگزار شد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سمینار فکری «مقاومت، هویت و کرامت ماست» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه با مشارکت مرکز فرهنگی عربی، انجمن کهنه سربازان سوریه شاخه لاذقیه و باشگاه فرهنگی اوگاریت در سالن همایش‌های «دارالاسد» لاذقیه برگزار شد.

عامر هلال، استاندار جدید لاذقیه در سخنرانی خود، گفت: وقتی سخن از مقاومت و رابطه آن با هویت و کرامت به میان می‌آید، شهادت به عنوان نگهبان و ضامن این معادله خودش را با درخشش بسیار نمایان می‌سازد و مقاومت بدون حفظ هویت ملی و کرامت انسانی معنایی ندارد.

وی ادامه داد: ما در سوریه با احترام ویژه به قداست مقام شهدا تربیت شده‌ایم و شهید جایگاه رفیعی در فرهنگ ما دارد. جنگ ده ساله ما با تروریست‌ها دفاع از کل دنیا در مقابل تروریسم است. پیروزی که در این نبرد بدست آوردیم ثمره جانبازی‌ و رشادت ارتش سوریه و کمک بی‌دریغ دوستان‌مان و در راس آنها دوستان ایرانی ما هست.

هلال اضافه کرد: گردهمایی امروز ما به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تکریم و قدردانی از یکی از بارزترین قهرمانان و از رموز پیروزی این جنگ است که در تمام جبهه‌ها به عنوان سرباز و فرمانده حضور داشت. امثال این مراسم در واقع، پیامی برای همه ملت‌های آزاده است که ما دنباله‌روی راه شهدا تا پیروزی نهایی هستیم.

شهید سلیمانی نماد ارزش‌های دینی و ملی ایرانیان بود

سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در این مراسم، بیان کرد: شهید سلیمانی تنها متعلق به ایران نیست و برگزاری چنین مراسم‌های بزرگداشتی در سوریه نشان‌دهنده احترام دولت و مردم سوریه به ملت ایران و قدردانی از رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش است.

وی همچنین، با ادای احترام به روح پر فتوح شهدای سوریه در دوران جنگ و مبارزه با تروریسم خصوصاً استان لاذقیه که شهدای زیادی را برای حفاظت و دفاع از میهن و امنیت کشور خود تقدیم کردند، گفت: مردم استان لاذقیه نقش برجسته‌ای در شکست تروریسم و توطئه محور شرارت در سوریه داشتند.

سبحانی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از انسان‌های برجسته و تاریخ سازی بود که در کوران بحران‌ها، چالش‌ها و رویدادهای بزرگ گلچین شده بود. او نماد ارزش‌های دینی و ملی ایرانیان بود.

وی در ادامه سخنانش، مطرح کرد: اگر می‌خواهید نماد انقلاب اسلامی ایران را بشناسید باید به شهید سلیمانی و و ویژگی‌های او بنگرید. او پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) و یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی ایران بود.

سفیر کشورمان در سوریه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نقش مهمی در خنثی سازی توطئه محور شرارت در منطقه غرب آسیا داشت. او هندسه قدرت را در این منطقه تغییر داد و مهمترین نقش را در شکست طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی برای تنظیم خاورمیانه نوین داشت.

پس از آن، مالک رفاهی، شاعر تراز اول استان لاذقیه سروده‌ی زیبایی در رسای سردار دلها شهید سلیمانی تقدیم حاظران این همایش بزرگ کرد.

در پایان برنامه، با اعلام مجری و با مدیریت محمد بصل، رئیس اتحادیه کتاب عرب در سوریه (شعبه لاذقیه) سه تن از مشارکت‌کنندگان در سمینار فکری «مقاومت، هویت و کرامت ماست» مقالات خود را پیرامون «تأثیر فرهنگ مقاومت بر حفظ هویت فرهنگی» ارائه دادند.

در این میزگرد، متفکر مسیحی «جرج حوش»، رئیس انجمن کهنه سربازان سوریه شاخه لاذقیه سرلشکر بازنشسته «رضا قریشی» و خانم «بانا شبانی» استاد دانشگاه تشرین مشارکت کردند.

در این مراسم، کلیپ کوتاهی از زندگی شهید سلیمانی از ولادت تا شهادت که توسط خانه فرهنگ کشورمان در لاذقیه تدوین شده بود پخش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha