• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400103022978
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در جلسه اضطراری مدیریت بحران اعلام شد؛

بسته شدن محور خلخال – اسالم تا شتاب شهرداری در برفروبی شهر

بسته شدن محور خلخال – اسالم تا شتاب شهرداری در برفروبی شهر

ایسنا/اردبیل جلسه فوق العاده مدیریت بحران با اعلام مسدودیت محور خلخال – اسالم به دلیل کولاک شدید و درخواست از مردم برای لغو ترددهای غیرضرور برگزار شد.



در ابتدای این جلسه استاندار اردبیل با اشاره به شدت بارش در یک هفته اخیر و حضور همه دستگاه ها در خدمات رسانی و امدادرسانی جاده ها و محورهای مواصلاتی و برفروبی سطح شهر اظهار کرد: همچنان وضعیت خاص استان در این ایام برفی و سرد سال مورد رصد و پایش قرار می گیرد تا مایحتاج روستائیان تامین و در سطح شهر نیز بازگشایی خیابان ها و معابر انجام شود.
سیدحامد عاملی خاطرنشان کرد: از صبح امروز اکیپ های شرکت برق و آب در روستاها و مناطق شهری گرمی و مشگین شهر حاضر شدند تا قطعی برق و آب را که به صور موقت عارض شده بود، برطرف کنند.


وی افزود: از طریق اتاق مانیتورینگ و مدیریت راه های استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شاهد تلاش راهداران برای برفروبی و نمک پاشی بودیم که به رغم کولاک شدید این فعالیت ها ادامه دارد.


رئیس ستاد مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در حال حاضر تمام مسیرهای اصلی استان به غیر از محور خلخال به اسالم و گردنه الماس باز است اما تردد با احتیاط انجام می شود.
عاملی ادامه داد: در ساعات آینده با شدت گرفتن کولاک در گردنه صائین نیز امکان اعمال محدودیت تردد وجود دارد و ما از هموطنان می خواهیم از سفرهای غیرضرور در این ایام اجتناب کرده و ماندن در خانه را بر هر تردد دیگر ترجیح دهند.

تداوم انسداد ۳۰۰ راه روستایی در استان اردبیل


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت شبانه روزی راهداران در یک هفته اخیر اظهار کرد: از ۸۰۰ روستای گرفتار در برف و کولاک تاکنون ۵۰۰ راه روستایی بازگشایی شده و عملیات بازگشایی ۳۰۰ روستا نیز از فردا به رغم کولاکی بودن هوا مجددا آغاز خواهد شد.


کلیم الله وثوقی خاطرنشان کرد: برای روستاهایی که راه آنها مسدود شده سعی بر این بوده تا اقلام مورد نیاز آنها از طرق مختلف تامین شود تا دغدغه تامین معاش نداشته باشند.
وی شدت کولاک را مانعی جدی در خدمت رسانی راهداران اعلام کرد و گفت: خستگی نیروی انسانی و فرسودگی ماشین آلات نیز به شدت ما را رنج می دهد اما از صبح امروز ماشین آلات بنیاد مسکن و تیپ حضرت عباس(ع) به یاری ما آمدند که امیدواریم این پشتیبانی ها ادامه یابد.


در این جلسه هواشناسی از خروج سامانه بارشی و استقرار هوای سرد همراه با وزش باد و کولاک در جاده ها خبر داده و میزان بارش برف در همه نقاط استان را در ساعات گذشته بیش از ۲۵ سانتیمتر اعلام کرد.


مدیریت برق استان نیز از برقراری روشنایی در ۷ روستای استان خبر داد و اعلام کرد: اکیپ های شرکت توزیع برق استان ۲۴ ساعته آماده حضور در مناطق شهری و روستایی برای رفع مشکل خاموشی ها هستند.

همکاری مردم در روز تعطیل رضایت بخش نبود


معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: به رغم تعطیلی که امروز در شهر اردبیل اعلام شده بود انتظار می رفت تا مردم تردد کمتری در سطح شهر داشته باشند تا شهرداری عملیات برفروبی را سرعت دهد.


صفری خاطرنشان کرد: نه تنها از تردد خودروها در روز جاری کاسته نشد بلکه در این روز برفی بسیاری از خودروها در سطح شهر تردد کرده و امکان برفروبی را از ماموران شهرداری سلب کردند.
وی افزود: شهرداری با ۱۷۰ دستگاه ماشین آلات در پنج روز گذشته نمک پاشی و برف روبی را از معابر اصلی آغاز کرد و از دیروز نیز وارد کوچه ها شدیم که پیش بینی می شود در روزهای آینده عمده برف از سطح شهر جمع آوری شود.


معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل بیان کرد: شهروندان از توقف خودرو در معابر و کوچه ها پرهیز کنند تا سرعت عملیات برفروبی شبانه را شاهد باشیم.

بارش را به کام مردم تلخ نکنیم


مدیرکل مدیریت بحران اردبیل نیز گفت: همه دستگاه های خدمات رسان تلاش مضاعفی را انجام دادند تا جاده ها، خیابان ها و معابر پاکسازی شود و بهتر است این نعمت الهی را به کام مردم تلخ نکنیم.


مهدی خدمتی بیان کرد: هرچند انتظارات مردم در برفروبی سریع به حق است اما ماشین آلات و نیروی انسانی محدود مانع از کار وسیع شده و شهروندان نیز باید گستردگی شهر را در نظر گرفته و در مورد عملکرد شهرداری قضاوت کنند.


وی مطلوب بودن فشار گاز را در کنار برقراری روشنایی در ۱۴ روستای دچار قطعی برق یادآور شد و افزود: مشکل آب مشگین شهر نیز که حوضچه آن دچار یخزدگی شده بود برطرف شده و شاهد برقراری آب شرب در این شهرستان هستیم.


در این جلسه مقرر شد تا شهروندان براساس هشدارهای هواشناسی نسبت به عایق کاری کنتورهای آب در یخبندان روزهای آینده اقدام کرده و از پارک خودروها در کوچه ها، خیابان ها و معابر خودداری کنند تا شهرداری براساس برنامه اعلام شده از طریق رسانه ها برفروبی کوچه ها و معابر را انجام داده و اداره کل راهداری نیز نسبت به بازگشایی ۳۰۰ روستا با اولویت روستاهای پرجمعیت اقدام کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha