• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400110402372
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

آسانسورهای گلستان شهر بجنورد خاموش شود

آسانسورهای گلستان شهر بجنورد خاموش شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: بسیاری از آسانسورهای شهرک گلستان به علت نداشتن تاییدیه ایمنی باید خاموش شوند.

فهیمه مهمان نواز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و اقدامات بعدی درخصوص استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در مجتمع های مسکونی گلستان شهر بجنورد، بصورت میدانی از تعدادی از آسانسورهای مستقر در گلستان شهر بجنورد بازرسی به عمل آمد. هیئت مدیره تعاونی های مسکن مهر ملزم به خاموش کردن آسانسورهای این مجتمع ها تا زمان دریافت تاییدیه ایمنی هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۴۰۰ تاییدیه ایمنی و استاندارد مربوط به آسانسورهای استان از سوی این اداره‌کل صادر شده است، ادامه داد: اعتبار گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور یک‌ساله است و در طول مدت اعتبار گواهینامه، انجام سرویس و نگهداری آسانسور الزامی بوده و بهره برداران می بایستی با شرکت های مجاز تایید صلاحیت شده برای انجام امور مربوطه قرارداد منعقد کنند.

به گفته وی، بازرسی‌های سالانه و اخذ گواهی ادواری برای آسانسورهای نصب شده در تمام ساختمان‌ها اجباری بوده و در صورت عدم دریافت گواهینامه ایمنی، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و بهره برداران و شرکت های سرویس و نگهدار خواهد بود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تاکید کرد: آسانسورهای برقی مورد استفاده در تمامی ساختمان ها از جمله ساختمان‌های شخصی، مکان‌های عمومی، بیمارستان‌ها، دستگاه های دولتی و... بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

مهمان نواز افزود: یکی از الزامات صدور پروانه پایان کار ساختمان‌های دارای آسانسور از سوی شهرداری ها، ارائه تاییدیه ایمنی آسانسور صادر شده توسط اداره کل استاندارد استان از سوی بهره برداران و مالکان به شهرداری های مناطق مربوطه است و در صورت عدم ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور، پروانه پایان کار ساختمان از سوی شهرداری صادر نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha