• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400110906604

استاندار فارس:

لازمه دفاع از حیثیت ایران و ایرانی ‌چشم‌پوشی از منافع کوتاه مدت است

لازمه دفاع از حیثیت ایران و ایرانی ‌چشم‌پوشی از منافع کوتاه مدت است

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه برندسازی و کیفی‌سازی محصولات حرف اول را در دنیا می‌زند، گفت: لازمه دفاع از حیثیت ایران و ایرانی، ‌چشم پوشی از منافع کوتاه مدت خود است.

محمدهادی ایمانیه عصر شنبه ۹ بهمن در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و قدردانی از صادرکنندگان نمونه فارس، در شیراز، بر لزوم کاهش حداکثری صادرات مواد خام، تاکید کرد که صادرات کالاهای فرآوری شده که بیشترین ارزش افزوده و اشتغال را ایجاد می‌کند، حق مردم ایران است.

او با بیان اینکه صادرکنندگان مجاهدان عرصه اقتصاد هستند، افزود: صادرکنندگان در زمینه تامین دارو زمانی که دشمنان دارو را تحریم کرده بودند، کمک کردند و از این حیث جایگاه مطلوبی دارند.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز کشور نیازمند زحمات این عزیزان است، گفت: وظیفه دولت این است که زیرساخت‌های مورد نیاز صادرات را فراهم کند.

ایمانیه همچنین با بیان اینکه احداث پایانه صادراتی در شیراز و شهرستان‌های جنوبی فارس را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: برای کمک به صادرکنندگان اصلاح مقررات، فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌ها و تسهیل مجوزها را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان، بیان کرد: ثبات در تصمیم‌گیری به گونه‌ای که با تغییر دولت‌ها و مجلس‌ها تغییری حاصل نشود یا تغییر اندک باشد، بزرگترین خدمت به فعالان عرصه اقتصاد است.

استاندار فارس ضمن بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات از صنایع و مابقی کشاورزی و خدمات است، گفت: از صادرکنندگان می‌خواهم در کنار کار خود به صنایع تبدیلی نیز وارد شوند و صنایع مرتبط با صادارت خود را ایجاد کنند.

ایمانیه با بیان اینکه توقع از اتاق بازرگانی فارس و ایران اینست که به واسطه تجارب و اندیشه‌ای که دارند میانه کار دولت و تجار را بگیرند، افزود: اتاق بازرگانی باید هر روز هم‌اندیشی داشته باشد و نتایج آن را تبدیل به پیش‌نویس طرحی کند تا در اختیار دولت قرار داده شود.

ایمانیه ادامه داد: قول می‌دهم اگر همت کنید پیشتهادات کارشناسی برای رفع مشکلات صادرات را در استان انجام دهیم و در کشور هم منعکس می‌کنیم.

استاندار فارس، همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر نیز گفت: در ایام جام جهانی نیز آمادگی وجود دارد که از این فرصت استفاده شود، چون استان فارس به دلیل حضور ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین زمینه را برای بهره‌برداری از این فرصت دارد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استانی و ملی، فارس، قدردانی وتجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha