• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400111007400
  • خبرنگار : 71062

در مراسم تجلیل از ناشران فعال در نشر مکتب سلیمانی عنوان شد:

حاج قاسم معلم اخلاق بود/دانشگاه‌های،مدارس و حوزه‌های علمیه مکتب سلیمانی را تدریس کنند

حاج قاسم معلم اخلاق بود/دانشگاه‌های،مدارس و حوزه‌های علمیه مکتب سلیمانی را تدریس کنند

مجمع ناشران دفاع مقدس طی آئین «سر دلبران» از ناشران فعال در نشر و بازنمایی زندگی، شخصیت و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(رحمت الله علیه) (بیش از دویست ناشر) تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که در تالار وحدت و با حضور شخصیت‌ها و تشکل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و لشکری برگزار شد، رحیم مخدومی رئیس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس گفت:این مراسم متعلق به تجلیل از افسران فرهنگی است.بعد از شهادت حاج قاسم، ۳۰۰ ناشر بیش از ۴۰۰ اثر درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چاپ کرده اند.

وی همچنین گفت: امیدواریم مسؤلان امکانات لازم را برای حمایت از تولید آثار کمی و کیفی برای کسانی که در مسیر سربازی انقلاب قدم بر می‌دارند فراهم کنند. 

به گفته وی، در دولت گذشته ۹۵۰۰ اثر خارجی در داخل ترجمه شد؛بنابراین  از دولت انقلابی انتظار می‌رود برای حفظ دستاوردهایی که با ایثار خون محقق شد، کمک کند.

در ادامه،امینیان مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس گفت:آثار مکتوب عمق بخشی اجتماعی و آگاهی را برای جامعه در پی دارد.

وی اظهار کرد: برای تجلیل از ناشران فعال بیش از ۱۰۰ اثر از ۷۰ ناشر فعال را بررسی کردیم.

امینیان همچنین از ایجاد کتابخانه‌های سازمانی توسط مجمع ناشران دفاع مقدس خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نیز در آیین تقدیر از ناشران فعال در نشر و بازنمایی زندگی، شخصیت و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: یادداشت‌های مقام معظم رهبری در تقدیر از  نویسندگان و ناشران در بعد از پایان جنگ تحمیلی  اثرگذار بود و حمایت جدی  آن روزهای ایشان از فرهتگ ، امروز کار را به جایی رسانده است که پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جمهوری اسلامی ایران کتاب‌های خاطرات دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت:مقام معظم رهبری اولین کسی بود که حرکت در مسیر بازنشر آثار شهید سلیمانی را  شروع کردند چون مکتب سلیمانی را مطرح کردند. مکتبی که جهان بینی و  دستورالعمل دارد. جهان بینی، نگاه به جهان و انسان است و اگر می‌خواهیم نگاه حاج قاسم را نسبت به مردم تبیین کنیم باید ده‌ها کتاب بنویسیم.اگر دنیا کسی چون حاج قاسم را داشت هزاران کتاب درباره او می‌نوشت. 

وی اظهار کرد: درباره تبیین امام و دفاع مقدس ،آن طور که باید،کار نکردیم و امیدوارم این کاستی درباره شهید سلیمانی تکرار نشود. برای تحقق این مهم،لازم است دانشگاه‌ها و مدارس و حوزه‌های علمیه مکتب حاج قاسم را تبیین کنند و وزارت‌خانه ها هم از این امر غفلت نکنند.

در  بخش دیگر این مراسم،صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شهید سلیمانی شخصیت استثنایی بود که کشف شد. حاج قاسم آرش زمانه ما بود، هر چند کسانی بودند که در زمان حیات ایشان او را از سر حسادت  و حقارت خودشان تکذیب می‌کردند.

وی افزود: شهید سلیمانی در غم‌ها و شادی‌ها در کنار ما بود و به همین خاطر در دوره‌ای کوتاه دامنه محبتش در دل همه مردم ایران گسترده شد چون اخلاص داشت و صادق بود.حب و بغض او هم به خاطر خدا بود. همین اخلاص و صداقتش عامل و رمز پیروزی را در پی داشت. ویژگی خاص دیگر حاج قاسم ادب داشتن در برابر ولایت بود.حاج قاسمی استراتژیست کارکشته و معلم اخلاق بود و باید ابعاد شخصیتی و مدیریتی این شخصیت بزرگ تبیین شود.

در این مراسم همچنین از کتاب «روایت سرباز» رونمایی شد.

رونمایی از طرح «شمس» (شبکه مطالعه سازمانی) نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم در دو بخش ناشران فعال در نشر و بازنمایی زندگی، شخصیت و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر و تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha