• جمعه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121309783
  • خبرنگار : 50295

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

جوانان تاریخ کشورمان را مطالعه کنند

جوانان تاریخ کشورمان را مطالعه کنند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: لازمه جهاد تبین این است که بدانیم چه اتفاقاتی در این کشور رخ داده است. 

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۳ اسفندماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تاکید بر رعایت تقوی الهی، اظهار کرد: ۲۸۰ شبکه فارسی‌زبان با هدف اینکه چهره مقدس نظام جهوری اسلامی ایران را ناکارآمد نشان داده و چهره منحوس سلاطین گذشته به‌خصوص پهلوی را محبوب جلوه دهند، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۱۳ اسفند ۱۲۳۵ شمسی حاکمان این مملکت راه را برای  استعمارگران باز گذاشتند؛ آنان به طمع دستیابی به اهداف خود، بلای زیادی سر این مملکت آوردند. عهدنامه پاریس که بین ایران و انگستان امضا شد، کشور افغانستان که جزئی از این سرزمین بود به‌خاطر نالایقی خلفا به دست دشمنان سپرده شد.

وی اضافه کرد: خواهش من از جوانان این است که تاریخ کشورمان را بخوانند؛ این کشور پهناور بود اما توطئه همیشگی دشمنان همیشه بلای جان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بیان کرد: یاد داریم آن روزی را که تمام دنیا پشت  سر صدام بودند اما دیدید چگونه این ملت ۸ سال پاسداری کردند که یک وجب از این خاک مقدس به دست بیگانگان نرسد. 

وی با اشاره به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری، ضمن قدردانی از مردم ولایت‌مدار استان زنجان که در ایام بیماری کرونا از کمک‌های بی‌بدیل خود به مستضعفان به نیکی درخشیدند، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که این نهاد انقلابی به فرمان آن بزرگوار برای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه برای مدد و یاری به محرومان ایجاد شد، تاکنون عملکرد چشمگیری داشته است.

نماینده ولی‌فقیه استان با اشاره به روزهای سوم، چهارم و پنجم شعبان ولادت پرشکوه امام حسین (ع)  و حضرت ابوالفضل (ع) و میراث‌دار کربلا امام سجاد (ع)، تصریح کرد: هر آن‌که دل در گرو اسلام و انقلاب دارد قدردان زحمات پاسداران و جانبازان این سرزمین است که به ما درس عزت، آزادی و سرافزاری دادند.

امام‌جمعه زنجان با تاکید بر فضلیت‌های این ماه، افزود: ماه شعبان، ماه آمادگی برای ایام ماه مبارک رمضان است، ماه دعا، صدقه، استغفار و قرائت قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مشکلات پیش آمده در اوکراین و روسیه، تشریح کرد: ما بلایی که شوروی بر سر این سرزمین آورد را فراموش نمی‌کنیم اما سیاست ما همان است که مقام معظم رهبری در عید معبث بیان کردند. با کشته شدن مردم بیگناه، تخریب زیرساخت‌هایی که متعلق به مردم است مخالفیم و سیاست ما همانند غربی‌ها دوگانه نیست.

وی گفت: اوکراین قربانی سیاست‌های آمریکا بوده و این بحران‌سازی آمریکا با دخالت در مسائل داخلی این سرزمین، راه انداختن اجتماعات و کودتاهای رنگی و مخملی وضعیت این کشور را به اینجا کشاند. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha