• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400122217441
  • خبرنگار : 50467

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جوانان، حضرت سکینه و علی اکبر را الگوی خود قرار دهند

جوانان، حضرت سکینه و علی اکبر را الگوی خود قرار دهند

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به روز جوان گفت: جوانان ما باید الگوی خود را حضرت علی اکبر (ع) و حضرت سکینه (س) قرار دهند.

حجت الاسلام رضا نوری در دیدار جمعی از جوانان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان اظهار کرد: باید جهاد را از حضرت علی اکبر و حضرت سکینه بیاموزیم که در عین جوانی، کارهای بزرگ انجام دادند.

وی ادامه داد: حضرت علی اکبر (ع) جهاد اصغر کرد و به شهادت رسید. حضرت سکینه (س) نیز جوان بود و جهاد تبیین کرد که اگر سخت تر از جهاد حضرت علی اکبر نبود، آسانتر هم نبود.

حجت الاسلام نوری افزود: حضرت سکینه سختی های بسیاری کشید و صحنه های شهادت، سرهای بریده و تمام حوادث را با چشمانش دید؛ قصه کربلا را ۱۹ زن، بچه و کودک روایت کردند که اگر آن‌ها نبودند محرم و عاشورا هم نداشتیم. در این میان حضرت زینب، سکینه و ربابه بیشترین موضوعات را منتقل کردند که نقش حضرت سکینه بی بدیل بود.

وی با بیان اینکه این دو بزرگوار باید الگوی جوانان ما باشند، اظهار کرد: برخی فکر می کنند همه جوانان ما اکنون فاسد هستند اما قطعاً اگر جنگ دیگری در کشور رخ بدهد که البته ما به دنبال آن نیستیم، همه خواهند فهمید که هنوز هم جوانان بسیاری حاضرند در صحنه و میدان حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در زمان جنگ تحمیلی ۷۵ درصد از شهدای ما را جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دادند؛ یعنی ۲۵ درصد از شهدای ما بالای ۲۵ سال سن داشتند و مابقی آن‌ها جوان بودند.

وی با تاکید بر اینکه برخی می‌گویند علت شهادت ۲۱۷ هزار شهید در جنگ تحمیلی بی تجربه بودن رزمندگان بود، ادامه داد: اگر این موضوع درست بود، عراقی‌ها نباید بیش از ۳۵۰ هزار کشته متحمل می شدند؛ این موضوع نشان می‌دهد که جوانان وابستگی دنیوی کمتری دارند که سبب می شد راحتتر اوج گرفته، از تعلقات دنیوی گذشته و از زمین کنده شوند.

حجت الاسلام نوری همچنین گفت: جوانان، قابل اعتماد، با انرژی و توانمند هستند و کمتر به بیت المال خیانت می کنند. همچنین با کمترین امکانات نیز بزرگترین کارها را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: البته در کنار جوانان باید از تجربه پیشکسوتان نیز استفاده شود؛ اگر جوانان و افراد باتجربه همدیگر را یاری کنند و از تجربیات افراد سن و سال دار و ریسک پذیری جوانان استفاده شود، قطعاً شاهد تحولات مدیریتی خواهیم بود.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که میانگین سنی فرماندهان ما در جنگ تحمیلی ۲۳ سال بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha