• پنجشنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401011105025
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

۵۰۰ بازارچه روستایی در مسیرهای پر رفت و آمد کشور فعال می‌شود

۵۰۰ بازارچه روستایی در مسیرهای پر رفت و آمد کشور فعال می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از فعال شدن ۵۰۰ بازارچه روستایی در مسیرهای پر رفت و آمد کشور خبر داد.

سید امیرحسین مدنی در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی، روز پنج‌شنبه با حضور در جلسه شورای اداری کاشمر طی سخنانی اظهار کرد: به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا با همکاری استانداری‌ها ۵۰۰ روستا بازارچه در مسیرهای پر رفت و آمد در ۵۰۰ مسیر گردشگری که یکی از آنها شهرستان کاشمر است فعال می‌شود.

وی عنوان کرد: در هجدهمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی با توجه به اینکه این استان ظرفیت‌های قابل توجهی دارد ما بنا را گذاشته‌ایم بر اینکه به این ظرفیت‌ها توجه شود اما با عنایت به محدودیت‌های منابع، اجرای طرح‌ها باید اولویت‌بندی شود که با مشورت با مسئولان استانی و جمع‌بندی گزارش‌های سفر مصوبات نهایی می‌شوند البته قابلیت افزودن مصوبات با توجه به منابع محدود وجود دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از وجود ظرفیت‌های فرهنگی و هنر پرور در شهرستان کاشمر مطرح کرد: همه حوزه‌ها از جمله فرهنگ، توجه به مباحث قرآنی، توجه به حلقه‌های میانی، سپردن کار به مردم، تعامل با مجموعه‌های فرهنگی و توجه به موضوعات اجتماعی و کانون خانواده مورد توجه دولت است و از راهنمایی‌ها و مشورت‌های نخبگان مناطق مختلف در این حوزه‌ها بهره‌مند می‌شویم.

وی گفت: در جلسه جمع‌بندی امشب با توجه به تعداد شهرستان‌ها و تعداد وزرا و نماینده‌ها، فرصت پرداختن به مباحث به طور کامل نیست لذا اتفاق خاصی رقم نمی‌خورد اما مباحث مورد نیاز منطقه مورد پیگیری است.

مدنی افزود: هرچند تلاش داریم قول‌های داده شده عمل شود اما دغدغه‌ها و مباحث مطرح شده در حوزه فرهنگ نیاز به اعتبار قابل توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه باید با مردم شفاف بود و وضعیت منابع و توانمندی‌ها را گفت و اولویت‌ها را مشخص نمود، گفت: اولویت دولت سیزدهم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است لذا امروز مباحث مطرح شده برای رفع مشکلات بیشتر جنس مدیریتی و تصمیم‌گیری دارد و تلاش می‌شود با جلسات با نخبگان و مردم و شورای اداری باری از دوش مردم برداشته شود.

مدنی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی مشکلات را از نزدیک دیدیم و برخی را شنیدیم، حوزه فرهنگ موضوع مهم مورد توجه باید باشد و کمک به تکمیل فرهنگسرای نیمه‌تمام، توجه به مؤسسات فرهنگی و توجه به موضوع قرآن و دارالقرآن‌های شهرستان به صورت شاخصه اصلی شهرستان در اولویت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با سازمان‌های مرتبط مباحث فرهنگی را دنبال می‌کنیم و اگرچه فرهنگ همواره در میان حوزه‌های زیرساخت‌ها مغفول می‌ماند اما توجه به این کانون‌ها و حلقه‌ها در اولویت است.

وی با اشاره به شرایط کشور و تنگناهای اقتصادی عنوان کرد: اقتصاد منطقه باید با تعریف زنجیره‌های تولید فرت بافی و گلخانه‌های کوچک مقیاس با فعال شدن بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد تا حلقه‌های زنجیره تولید کامل شود و سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.

مدنی به ظرفیت کاشمر در حوزه گردشگری با توجه به وجود بقاع متبرکه و آرامگاه شهید مدرس در شهرستان اشاره کرد و گفت: توجه به حوزه بوم گردی و گردشگری با توجه به محدودیت امکانات و نبود زیرساخت‌ها ضروری است.

وی از فعالیت واحد گیاهان دارویی پرند که ظرفیت برداشت پنج هزار تن گیاه دارویی در سال را دارد به عنوان ظرفیت بی‌نظیری در زمینه تولید گیاهان دارویی یاد کرد و قول تخصیص تسهیلات و کمک مالی به این مجموعه را داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از فعالیت زنجیره تولید صالح گفت: در کنار حمایت از این واحدهای تولیدی شاخص باید به واحدهای خرد توجه شود و نباید حمایت از یک مجموعه بزرگ به تعطیلی مجموعه‌های کوچک منجر شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای باند دوم مسیر جاده کاشمر به شادمهر از مصوبات سفر است و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع برای آن دیده شده تا یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه زیرساختی پاسخ داده شود؛ افزود: تکمیل واحدهای ورزشی، توسعه فرودگاه کاشمر و مرمت حوزه علمیه حاج سلطان به عنوان یک مجموعه ابنیه تاریخی و ارزشمند مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدنی با اشاره به لزوم توجه به حوزه‌های زیرساختی عنوان کرد: اگرچه در گذشته به این حوزه‌ها توجه شده اما منجر به پیشرفت مناطق نشده لذا این نشان می‌دهد در بخش‌هایی دچار اشتباه هستیم به طوری که یا آموزش‌ها درست نبوده یا به اولویت‌ها توجه نشده که باید به آنها بیشتر پرداخت.

کاشمر ظرفیت توسعه را دارد

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: شهرستان ظرفیت توسعه را دارد به طوری که با اجرای طرح‌های توسعه در همین شرکت فرش آستان قدس رضوی زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر دیگر فراهم می‌شود.

امیر دایی صراف با اشاره به لزوم ایجاد زنجیره تولید و رنگرزی و صنایع ریسندگی با توجه به وجود ۲۵ هزار رأس دام سبک افزود: می‌توان زنجیره تولید و صنایع پایین‌دستی را در شهرستان اجرا کرد.

وی با تأکید بر لزوم کمک گرفتن از بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مطرح کرد: در صورت تخصیص اعتبار می‌توان با کارآفرینی به ایجاد اشتغال در منطقه کمک کرد.

فرماندار کاشمر بر تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی، بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های مواصلاتی، تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های هادی روستایی و تکمیل بلوک زایمانی در شهرستان تأکید کرد.

وی بیان کرد: ارائه کمک‌های فنی اعتباری برای توسعه سامانه‌های آبیاری و کمک‌های فنی و اعتباری برای بازسازی و نوسازی قنوات با توجه به فوق بحرانی بودن دشت کاشمر و کمبود منابع آبی ضروری است.

معاون رئیس جمهور از روز چهارشنبه با حضور در منطقه ترشیز در شهرستان کوهسرخ حضور یافت و ضمن دیدار با گروه‌های جهادی و بازدید از بادامستان‌های روستای اکبرآباد امروز پنجشنبه نیز از معدن روستای تنورچه بازدید کرد و با حضور در مزار شهدای گمنام شهر ریوش در جلسه شورای اداری و نخبگان شرکت نمود و در ادامه سفر خویش در شهرستان کاشمر حضور یافت و ضمن حضور در گلزار شهدا از شرکت فرش آستان قدس رضوی و دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاشمر بازدید نمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha