• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401012010432
  • خبرنگار : 71461

برگزاری کارگاه «قرآن شناسی و شناخت ماه رمضان» در اوگاندا

برگزاری کارگاه «قرآن شناسی و شناخت ماه رمضان» در اوگاندا

کارگاه آموزشی «قرآن شناسی و شناخت ماه رمضان» ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه مترو پلیتنت کامپالا برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ماه مبارک رمضان با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری ایران در اوگاندا، کارگاه آموزشی «قرآن شناسی و شناخت ماه رمضان» ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه مترو پلیتنت کامپالا برگزار شد.

رمضان قوی ترین ماشین انسان سازی، اهداف روزه، بررسی عوامل تقویت کننده روزه و آسیب‌های آن، رمضان و بصیرت، رمضان و همدردی با ملت‌های مظلوم و تحت ستم و ... بخشی از مطالب ارائه شده در کارگاه آموزشی فوق الذکر بود.

تدریس این کارگاه آموزشی به عهده محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان بود. همچنین، مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار شد و برگزیدگان حائز تجلیل واقع شدند.

شناخت انقلاب اسلامی، اهداف و دستاوردهای آن

با همکاری انجمن اسلامی دانشگاه مترو پلیتن اوگاندا و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، کارگاه آموزشی تحت عنوان «شناخت انقلاب اسلامی، اهداف، دستاورهای آن مقدمه‌ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی» برگزار شد.

شکیب زیوا، رئیس انجمن اسلامی دانشگاه مترو پلیتن، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان، محسن موسی کایوندو و آکیکی به عنوان سخنران و استاد کارگاه فوق الذکر بودند.

محسن موسی کایوندو، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه ماکارره اوگاندا در سخنانی، گفت: ما با شرکت در این کارگاه آموزشی، آنچه را که قبلا در باره ایران می‌شنیدیم با آنچه را که امروز به طور مستند و مستدل می‌بینیم و می‌شنویم تفاوت فراوانی دارد.

این اثر در چهار فصل تهیه و تالیف شده است؛ در فصل اول این اثر، گونه های روایی مربوط به مادر امام زمان(ع) تبیین شده است؛ در این فصل ملیت، خصوصیات شخصی ایشان و مطالبی در خصوص ازدواج امام حسن عسکری(ع) و روایات مختص به نام مادر امام زمان (ع) آمده است.

در فصل دوم، «روایات و دیدگاهی مسلمانان در خصوص مادر امام زمان(عج)» بیان شده،همچنین دیدگاه غیر مسلمانان نیز بررسی شده است؛ «اوضاع سیاسی اجتماعی سامرا و بیزانس در سال های ۲۴۸ تا ۲۵۵ هجری قمری و ۸۶۲ تا ۸۶۹ میلادی» عنوان سومین فصل از این اثر است.

در چهارمین و آخرین فصل از کتاب مذکور، به شخصیت و حیات مادر امام زمان(عج) در سه گفتار پرداخته شده است؛ در گفتار اول، زندگی قبل از ازدواج مادر امام عصر(ع) (اعم از ملیت،نام ها، القاب و کنیه ها، مذهب حضرت نرجس(س)، شخصیت و اخلاقی ایشان پرداخته شده است؛ در دومین گفتار از این فصل که به زندگی پس از ازدواج حضرت نرجس(س) اشاره دارد،به سن ایشان هنگام ازدواج، تولد فرزند و قابله ها پرداخته شده است. در آخرین گفتار از اینفصل به زندگی پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) می پردازد؛ میراث امام عسکری(ع)، حُدَیث وصی امام(ع)، رحلت مادر امام زمان(ع) و زیارتنامه ایشان اشاره شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha