• سه‌شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401022718667
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه دهدشت

خودزنی‌های درون کهگیلویه باعث تنش در ایجاد احداث سد آبریز شد

خودزنی‌های درون کهگیلویه باعث تنش در ایجاد احداث سد آبریز شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه دهدشت گفت: در مسئله سد آبریز، خودزنی‌هایی که در کهگیلویه برای پیگیری عدم احداث آن انجام گرفت هیچوقت در خوزستان انجام نشد.

جلسه‌ای با حضور امام جمعه دهدشت و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت و اعضای هیئت علمی این دانشگاه با موضوع سد آبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این جلسه اظهار کرد: مطالبه‌گری اینجانب در راستای احداث سد آبریز فشارهای سنگینی را برایم ایجاد کرد، توهین‌ها شنیدم اما هیچوقت پشیمان نیستم.

امام جمعه دهدشت گفت: این جلسات و صحبت‌ها در خصوص احداث سد آبریز باید ۳۰ سال قبل برگزار می‌شد اما اکنون در یک فضای تنشی سیاسی، امنیتی اجتماعی باید درباره آبریز حرف بزنیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: بنای ما بر این است یک برکه‌ای ایجاد کنیم و ۱۲۵میلیون مترمکعب حقابه‌ای که سهم استان خودمان هست را برداشت کنیم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۱۱درصد آب کشور را تامین میکند و ۳ سد در استان داریم گفت: اما متاسفانه حتی به اندازه دو دهم آب برداشت نمی‌کنیم و نصیب دیگر استان‌ها می‌شود.

وحدانی‌فر تصریح کرد: در مسئله سد آبریز، خودزنی‌هایی که در کهگیلویه برای پیگیری عدم احداث آن انجام گرفت هیچوقت در خوزستان انجام نشد.

امام جمعه دهدشت افزود: این خودزنی‌ها و مسائل درونی کهگیلویه است که دارد ما را از بین می‌برد و کار را خراب میکند.

وی ضمن تشکر از همه دغدغه‌مندان برای احداث این سد از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز زیست‌محیطی آن گرفته شده و امیدواریم این مهم به سرانجام برسد.

خسرو شفیعی‌مطلق در این جلسه با بیان اینکه سد آبریز همه فاکتورهای احداث یک سد را داراست اظهار کرد: سد آبریز دارای مخزن کوچک دریاچه چهار کیلومتری است و قبل از آبگیری با پنل خورشیدی تبخیر را به صفر می‌رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دهدشت بیان کرد: از دیگر مزیت‌های این سد این است که ارتفاع آن از دریا بالاست و می‌شود از آن انرژی برقی زیاد تولید کرد.

خودزنی‌های درون کهگیلویه باعث تنش در ایجاد احداث سد آبریز شد

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده با افت فشار آبهای زیرزمینی و نشست زمین در منطقه کلاچو مواجه خواهیم شد گفت: اما با احداث این سد و آبیاری دشت کلاچو، این فرسایش و نشست از بین خواهد رفت.

این پژوهشگر جوان گفت: سد آبریز بهترین کیفیت آب را دارد و میشود طرح‌های اقتصادی از جمله پرورش ماهی کنار آن ایجاد کرد.

وی افزود: هم‌چنین با احداث این سد، سایت گردشگری بین‌المللی ایجاد خواهد شد و منطقه به رفاه می‌رسد.

به گزارش ایسنا، شفیعی‌مطلق بیان کرد: شهرستان کهگیلویه ظرفیت‌های خوبی دارد اما متاسفانه اینجا آمایشی صورت نگرفته و برای اجرای سد آبریز هیچ مشکلی فنی وجود ندارد بلکه قربانی اشتباهات گذشته شد و امروز هم دچار تنش‌های سیاسی امنیتی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha