• پنجشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401022919935
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تمام دامداران خراسان جنوبی از دامدار کارت برخوردار می‌شوند

تمام دامداران خراسان جنوبی از دامدار کارت برخوردار می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بهره مندی یک سوم جمعیت دامداران خراسان جنوبی از دامدار کارت، گفت: با پیگیری‌هایی که در مرکز انجام شده همه دامداران از دامدار کارت برخوردار می‌شوند.

جواد قناعت، امروز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت در نشست با سران و معتمدان عشایر خراسان جنوبی که به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز بسیج عشایری برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کرده‌اند چون دارای اخلاق و کردار خوب، فرهنگ غنی و اصیل در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان هستند.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود همجمه فرهنگی غرب و سختی‌ها و مشکلات و بی‌مهری‌هایی که عشایر در سال‌های گذشته دیدند اما همچنان به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی پایبندی دارند.

وی ادامه داد: جامعه عشایری در هشت سال دفاع مقدس در صحنه‌های نبرد حضور داشتند و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کردند، در پشت صحنه‌ جنگ هم حمایت‌های خوبی از صحنه‌های نبرد داشتند.

قناعت با بیان اینکه عشایر با استقرار خود در مرزها اجازه هیچ گونه تعرضی را به معاندین و دشمنان نمی‌دهند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران هموراه تلاش می کند دغدغه‌ها و مشکلات جامعه عشایری را برطرف کرده و نگاه حمایتی و تمام قد به جامعه عشایری دارد البته ممکن است مسئولان کم لطفی و کم توجهی کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به صداقت و پاکی عشایر، تصریح کرد: یکی از دلایل اعتماد مردم به محصولات عشایری نیز نشان از همین پاکی، سلامت روح و صداقت جامعه عشایر است.

وی تصریح کرد: عشایر در سخت‌ترین شرایط و با وجود خشکسالی های ۲۰ ساله مشغول تولید محصولات لبنی و دامی هستند و سنگر تولید را با اقدامات جهادی خود خالی نکردند.

قناعت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تلاش‌ها برای کاهش مشکلات عشایر است، افزود: درخصوص مشکلات مختلف حوزه عشایر استان از جمله کم‌آبی، کمبود علوفه، خرید دام و مرمت ایل‌راه‌ها نشستی با حضور دستگاه‌های متولی این حوزه برگزار می‌شود تا تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم جمعیت دامداران استان برای بهره مندی از تسهیلات دارای دامدار کارت هستند، خاطر نشان کرد: پیگیری‌هایی از مرکز صورت گرفته تا همه دامداران استان بتوانند علیرغم معوقات مختلف از تسهیلات این کارت استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: عشایر در زمینه اجرای این طرح برای تأمین سهمیه آرد خود نگران نباشند چون اجرای این طرح به نفع مردم و منافع ملی است.

قناعت خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار نفر عشایر در خراسان جنوبی داریم که ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و در برنامه‌ریزی‌ها حوزه عشایری باید این موضوع جدی گرفته شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha