• پنجشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401022920036
  • خبرنگار : 50176

مسئول بسیج سازندگی استان خبر داد:

تشکیل قرارگاه‌های جهادی در شهرستان‌های لرستان

تشکیل قرارگاه‌های جهادی در شهرستان‌های لرستان

ایسنا/لرستان مسئول بسیج سازندگی لرستان از تشکیل قرارگاه‌های جهادی در شهرستان‌های استان خبر داد.

احسان جهانبخش در جلسه توجیهی کارگروه‌های تخصصی مجمع جهادگران لرستان، اظهار کرد: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ با هدف محرومیت‌زدایی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۸۳ گروه جهادی و نزدیک به ۳۰ هزار عضو در بسیج سازندگی لرستان در عرصه‌های مختلف سازماندهی شده است، افزود: در تیپ دو لشکر ۸۴ لرستان گروه جهادی تشکیل داده شد و با هماهنگی ما به فعالیت‌های مختلف پرداختند که جای تقدیر دارد.

جهانبخش با اشاره به تشکیل ۷۰۷ صندوق قرص‌الحسنه خانگی، مردمی و مستقل در سطح استان و با نظارت بسیج سازندگی لرستان، سرمایه این صندوق‌ها را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به گردش مالی برای اعضا دو برابر موجودی وام گرفتیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اعطای ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از اعتبارات دولتی و بنیاد علوی به تعداد بیش از ۲ هزار نفر در سطح استان، تصریح کرد: این اعتبارات در قالب وام مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و حاشیه شهر اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال گذشته توجه ویژه‌ای به آب شرب استان شد، اضافه کرد: در این راستا ۴۲۵ میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) قرار گرفت که پروژه‌های آب شرب ۳۰۰ روستا در قالب این طرح اجرایی می‌شود.

جهانبخش با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی در تمام شهرستان‌های لرستان، بیان کرد: ۱۲ کارگروه اصلی شامل کارگروه هنر رسانه و گفتمان‌سازی، عمران و محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، پدافند غیرعامل و امداد، فرهنگی و معنویت‌افزایی، کشاورزی دامپروری و عشایری، علمی و آموزش تحصیلی، جهاد تبیین، دانش‌بنیان و کارگروه تربیت بدنی در بسیج سازندگی لرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha