• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401023121301
  • خبرنگار : 50349

قرعه کشی سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان برگزار شد

قرعه کشی سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان برگزار شد

ایسنا/قم مراسم قرعه کشی سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در مسجد الغدیر دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم، در ابتدای این مراسم که پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار شد، پیرامون تاکید بر خوانش و تدبر در قرآن و همچنین نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت.

وی با توجه به اینکه این مسابقات قرآن هرسال در کشور انجام می‌شود، بیان کرد: برگزار کنندگان باید نوآوری‌هایی در مسیر این رویدادها انجام دهند و باعث توجه بیشتر مردم به نقش قرآن در زندگی انسان شوند.

پوررضا ادامه داد: قرآن کتابی است که باید هر لحظه به آن توجه ویژه‌ای داشت، زیرا با هربار تدبر در آن طبق صحبت بزرگان نکته جدیدی می‌توان یافت که هر نکته باعث سعادتمند شدن انسان در زندگی دنیوی و اخروی می‌شود و این کتاب به مانند گنجی می‌باشد که نیاز است کشف و برنامه‌های زندگی از آن برداشت شود.

وی با توجه به اینکه ۵۸ کشور اسلامی در جهان وجود دارد، افزود: بر اساس نیازی که انسان به کسب اطلاعات در مورد شیوه صحیح زندگی و نحوه برخورد با دیگران دارد، نسبت به قرآن کم توجهی شده است و باید معلمان قرآنی همچون پیامبر و اهل بیت علیهما سلام به وسط میدان آمده و مردم را هدایت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم گفت: متاسفانه در دنیای امروزی یک عده از رندان با مهارت تمام باعث کم رنگ شدن امور اخروی و پر رنگ شدن امور دنیوی شدهاند و انسان به مانند کودکی است که با وجود مال و ثروت فراوان، با یک بستنی گول میخورد و دنیای غرب نیز از این غفلت استفاده کرده است.

درپایان این مراسم قرعه کشی در بخش خواهران و برادران و دررشته های مختلف قرآنی با حضور ریاست دانشگاه قم حجت السلام و المسلمین دکتر دیرباز، آقای دکتر مودب‌ رییس دانشکده الهیات و آقای دکتر نوروزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha