• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401030100826
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه:

پلیس اقدامات خوبی در راستای کشف جرائم فضای مجازی انجام داده است 

پلیس اقدامات خوبی در راستای کشف جرائم فضای مجازی انجام داده است 

ایسنا/کرمانشاه جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تمایل روزافزون مردم به استفاده از فناوری های پیشرفته در فضای مجازی، گفت: پلیس بر این فضا نظارت کامل دارد و تاکنون نیز توانسته جرائم بسیاری را کشف و با متخلفان برخورد کند. 

سردار "جمال سلمانی" در جلسه هماهنگی رزمایش مستقل نذیر 1401 اظهار داشت: تمایل روزافزون به استفاده از فناوری های پیشرفته از جمله رایانه و اینترنت در کنار فرصت هایی که ایجاد می کند، می تواند تهدیدات امنیتی و اجتماعی را نیز با خود به همراه داشته باشد و به نوعی شرایط و بستر مساعدی برای ظهور جرایم سایبری به وجود آورد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی اگر مدیریت نشود می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد، افزود: می توان مدعی شد متاسفانه فضای مجازی آثار تخریبی زیادی از خود در جامعه امروزی به جا گذاشته است.

 سلمانی ادامه داد: آسیب های اخلاقی، مشکلات فرهنگی، مزاحمت های مختلف، کلاهبرداری های اینترنتی و ... تنها نمونه هایی از آسیی هایی است که در فضای مجازی شهروندان را تهدید می کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: امروز پلیس با استفاده از فناوری های نوینی که در عرصه نرم افزارهای تخصصی در اختیار دارد، می تواند در پشگیری از وقوع اینگونه جرایم نقش موثری ایفا کند، کما اینکه تاکنون نیز اقدامات گسترده ای هم در بحث پیشگیری و هم در بحث مقابله با جرائم فضای مجازی انجام داده است.

وی یادآوری کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی، اینترنت و شبکه های اجتماعی و طیف وسیعی از اقشار مردم که از آن استفاده می کنند، می توان گفت اهمیت اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا دست کمی از عملیات های فیزیکی ماموران انتظامی ندارد.

سلمانی در پایان گفت: پلیس برای تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و حفظ هویت ملی و دینی وارزش‌های انسانی، حفظ حریم خصوصی و آزادی مشروع، تمام راهکارهای لازم را به کار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha