• جمعه / ۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401030604306
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه گرگان:

مسئولان با اخلالگران بازار قاطعانه برخورد کنند/ مقصران حادثه "متروپل" بازخواست شوند

مسئولان با اخلالگران بازار قاطعانه برخورد کنند/ مقصران حادثه "متروپل" بازخواست شوند

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان با بیان اینکه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها برخی افراد سودجو در بازار اخلال ایجاد می کنند، گفت: مسئولان باید با گرانی بی رویه و بی حساب و کتاب برخورد کنند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: ما همه پیروان مکتب امام صادق(ع) هستیم، ایشان در روایتی فرمودند؛ گرانی اجناس سه آثار سوء دارد اخلاق ها را خراب می کند و امانت را از بین می‌برد و وقتی قیمت کالاها بی حساب و کتاب افزایش می یابد برای انسان مسلمان دلتنگی و سوء‌ظن به همراه دارد.

وی بر لزوم افزایش نظارت‌ بر بازار با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها تاکید کرد و افزود: همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند و شرایط فعلی را کنترل کنند، بخشی از این گرانی از روی ناچاری بوده و دولت با تصمیمی که گرفته در تلاش است از راه دیگری این گرانی را جبران کنند اما این مسئله نباید برای عده‌ای بهانه شود که بخواهند شرایط بازار را به هم بریزند باید دولت و قوه قضاییه در این مسئله محکم وارد شوند و با گرانی‌های بی‌رویه و بی‌حساب برخورد کنند.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت روز مجلس گفت: باید مجلس راس امور باشد و همه بخش های زندگی باید در مجلس تبیین شود، گرانی هایی که دامن گیر مردم شده به تعبیر امام صادق (ع) مردم را بداخلاق می کند و امانت را از بین می برد و انسان را به دلتنگی و افسردگی می‌کشاند و مسئولان از جمله مجلس شورای اسلامی باید برای رفع مسائل و مشکلات گوناگون چاره‌اندیشی کنند.

نورمفیدی در ادامه خطبه‌ها به ریزش آمار برج متروپل اشاره کرد و یادآور شد: حادثه تلخی در آبادان رخ داده و براساس آخرین آمار بیش از ۲۰ نفر زیر آوار جان باختند و ۳۷ نفر مجروح شدند، باید مشخص شود که منشا این حادثه چه بود؟ چه کسی کوتاهی کرد؟ چرا شهرداری و نظام مهندسی  به وظیفه خود عمل نکردند؟ برخی مسئولان وظیفه نظارتی داشتند و باید مشخص شود که چه کسی کوتاهی کرده است‌؟

وی اضافه کرد: ضمن تسلیت به بازماندگان، امیدواریم جان باختگان حادثه متروپل مورد لطف و رضوان الهی قرار بگیرند ولی از سویی دیگر مقصران این حادثه باید بازخواست شوند تا همه مراقب خود باشند،  شهرداری‌ها و نظام مهندسی و دستگاه های نظارتی باید مراقبت کنند تا این قبیل حوادث دیگر تکرار نشود.

امام جمعه گرگان پیشاپیش روز ولایت حضرت معصومه (س) را گرامی داشت و گفت: این بانوی بزرگوار که به عشق برادر از مدینه حرکت کرد ولی به زیارت امام رضا(ع) نرسید و در قم وفات کرد و در این شهر به خاک سپرده شدند، امروز به برکت وجود فاطمه معصومه(س) حوزه با برکت علمیه شکل گرفت.

نورمفیدی با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده و توصیه ما از مجموعه روایات ائمه اطهار(ع) این است که دو اصل اساسی در فرزندپروری باید محبت پدر و مادر و تکریم فرزندان باشد.

وی تاکید کرد: اگر فرزندان ما از شهد شیرین محبت برخوردار نباشند در زندگی آینده دچار عقده خواهند شد، از سویی دیگر باید فرزندانمان را دوست داشته باشیم و این دوستی باید حساب شده باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۰۸:۰۲

جانم حاج سیدکاظم