• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401032215589
  • خبرنگار : 50103

در نشست خبری اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی رحمت الله علیه مطرح شد؛

گام دوم انقلاب زمان بازخوانی مکتب رهبر کبیر انقلاب اسلامی است

گام دوم انقلاب زمان بازخوانی مکتب رهبر کبیر انقلاب اسلامی است

نشست خبری اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی رحمت الله علیه، امروز ۲۲ خرداد ماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر سهرابی در این نشست، با بیان اینکه امام خمینی رحمت الله علیه حجت ما در عصر حاضر هستند و خداوند توسط ایشان حجت هایی را بر ما تمام کردند، اظهار کرد: بایستی ضمن شناخت دین خدا، مکتب امام خمینی رحمت الله علیه را نیز بشناسیم.

دبیرکل اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی رحمت الله علیه افزود: انواع و اقسام محصولات فکری در ایام و سال‌های اخیر مرتبط با مکتب فکری حضرت امام خمینی(ره) تولید شده که نشان دهنده افزایش توجهات به ایشان است. این مکتب هر روز در جامعه نخبگانی ما بیشتر مورد توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه امام خمینی(ره) فعالیت دارند دور هم جمع شوند تا درباره قرائت خودشان درباره امام خمینی رحمت الله علیه، سخن بگویند.

سهرابی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی خود را موظف می‌داند بر اساس فهم و مکتب حضرت امام، حوزه حکمرانی اسلامی را پیاده و دنبال کند. ما با مکتب امام انس داریم و زندگی می‌کنیم. فعالیت و سیاست گذاری ما امتداد مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است.

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در جامعه نخبگانی علمی توجه بیشتری به مکتب فکری حضرت امام خمینی(ره) طی ۱۰ سال اخیر شده است. برای نمونه موضوع مردم سالاری دینی نیاز به بازخوانی دوباره دارد. ما همین موضوع را هم نتوانستیم به یک سیستم مستقر تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مکتب امام محور باشد در جامعه چگونه می تواند باشد. مدعوین این اجلاسیه، دایره مخاطبانی دارند و قطعا گفت‌وگوهای مطرح در این اجلاسیه را به زبان مردم، مطرح می‌کنند. در عصری که امام خمینی رحمت الله علیه ایجاد کردند، حیات اقتصادی و حیات اجتماعی چگونه است؟ همه به خاطر این است که هنوز مکتب امام خمینی رحمت الله علیه به عنوان یک مکتب حیات بخش و آخرت ساز، دیده نشده است.  

سهرابی گفت: آرمان امام خمینی(ره) اجتماعی شده است، به همین دلیل است که دشمنان ما و سلطنت طلبان با شعارهای ما به نقد ما پرداخته‌اند و می‌پردازند. بنابراین ما مسیر را درست رفته‌ایم ولی هنوز تا افزایش ظهور و بروز عینی مکتب امام خمینی رحمت الله علیه خیلی کار داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدپور در ادامه این نشست، با اشاره به فعالیت مدرسه راهبردی علم و عمل در زمینه پیوند میان دانش و دین و پویش‌های علمی طلاب در این زمینه، گفت: دبیرخانه اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی رحمت الله علیه، دارای سه دستگاه فعال، شامل سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است.

دبیر علمی اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی رحمت الله علیه افزود: مکتب امام زمینه ساز اصلی انقلاب اسلامی است و دارای بنیاد مستحکمی است که پس از ده‌ها سال همچنان افق گشا است. اکنون راحت تر می شود به بازخوانی مکتب امام خمینی(ره) پرداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه مکتب امام، سه ساحت دارد که اولین آن، ساحت اندیشه‌ای آن است، گفت: این مکتب می تواند ساحات علمی، اخلاقی، عرفانی، اصولی و فقهی ما را تغییر دهد هرچند این ساحت به خوبی رقم نخورده است.

اسدپور اضافه کرد: مکتب اندیشه‌ای امام خمینی(ره)، در عرصه گفتمان عمومی جامعه نیز موثر بوده و نظام ارزشی و هنجاری مرتبط با خود را دارد. حضور مجاهدانه امام راحل و شاگردان ایشان در این عرصه بسیار موثر است.

وی یادآور شد: عرصه سیاست و حکمرانی عرصه جدید مکتب امام خمینی رحمت الله علیه است که بر اساس آن، امام راحل، سه گانه آزادی، استقلال و عدالت را با رویکرد دینی و فقهی خود ساختند. مکتب امام همچنان‌ که مقام معظم رهبری فرمودند شاکله اصلی انقلاب اسلامی است. ما در گام دوم انقلاب، به بازخوانی مکتب فکری امام با توجه به اقتصائات روز جامعه نیاز داریم.  

دبیر علمی اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی(ره) اضافه کرد: مکتب امام از کلیات به جزئیات و طرح‌های عملیاتی نظام سرریز نمی‌شود.

وی گفت: پژوهشکده امام خمینی(ره)، چهره‌های برجسته در حوزه علمیه و فضلای جوانی که درباره مکتب امام کار می‌کنند، جزو مدعوین دبیرخانه اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فشندی دبیر اجرایی اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی(ره) نیز در این نشست با اشاره به برگزاری اجلاسیه اندیشه ورزان مکتب امام خمینی(ره) با حضور نخبگان و فعالان حوزوی و دانشگاهی در حوزه مکتب امام گفت: سه دستگاه فعال در برگزاری این اجلاسیه، یعنی سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام، از چنین افرادی دعوت به عمل آوردند.  

وی افزود: قرار است شبکه‌ای از فعالان مکتب امام خمینی(ره) شکل بگیرد. موسسه فتوت، بنیاد نهضت، موسسه فقه الخمینی و اندیشکده صحیح از جمله مدعوین هستند.  

وی در پایان گفت: اجلاسیه در روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد برگزار می‌شود. در افتتاحیه، ۶ نفر از فضلای حوزه علمیه سخنرانی می‌کنند. مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، نیز در این اجلاسیه، سخنرانی خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha