• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401032517987
  • خبرنگار : 50204

شناسایی ۷ هزار مشترک پرمصرف برق در استان مرکزی

شناسایی ۷ هزار مشترک پرمصرف برق در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۷ هزار مشترک پرمصرف در سطح استان مرکزی شناسایی شده اند و تنها ۲۰ درصد از مشترکین استان، مصرف بالای الگو دارند و ۸۰درصد بقیه زیر ۳۰۰ کیلووات مصرف دارند.

محمود محمودی روز چهارشنبه ۲۵ خرداد در نشست با اصحاب رسانه در خصوص عبور از اوج مصرف برق تابستان ۱۴۰۱ اظهار کرد: ۷۷ هزار مشترک در سطح استان مرکزی با طول شبکه ۲۱ هزار کیلومتر وجود دارد و ۱۸ پست در استان وظیفه توزیع برق را بر عهده دارند.

وی افزود: با شروع فصل گرما، افزایش بار شبکه های برق و ضریب نفوذ برق، شبکه های سراسری در هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار مگاوات افزایش بار داشتند به طوری که مصرف از ۵۰ هزار مگاوات در هفته گذشته به ۶۰ هزارمگاوات در  هفته جاری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر  پیک مصرف برق در استان ۱۰۰۰مگاوات است و این میزان به ۱۳۵۰مگاوات در تابستان می رسد، بر این اساس مدیریت مصرف برق در تابستان نیازمند مشارکت همگانی است.

محمودی بیان کرد: حدود ۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به ظرفیت نیروگاه ها اضافه شده و با انجام تعمیرات، نیروگاهی به صورت جهادی قبل از شروع پیک با استفاده از تمام پتانسیل ها برای تولید ۵۷ هزار مگاوات برق ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه استخراج غیر مجاز رمز ارز ها تهدیدی جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیش رو است بیان کرد: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده‌کاوی رفتار و رصد بار مصرفی ۱۶هزار ماینر  غیرمجاز تاکنون شناسایی شده و بیش از ۱۲۰ ماینر طی ۳ ماه سال جاری جمع آوری شده است.

محمودی یا تاکید بر تداوم شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان مرکزی گقت: انتظار می رود که شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را  با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق و شماره همراه ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ یا در اپلیکیشن برق من ثبت کرده و اطلاع دهند.

محمودی تصریح کرد: شناسایی مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق، کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: ۴۳درصد مصرف برق استان در حوزه صنایع و حدود ۲۳ درصد در حوزه کشاورزی است و به همین دلیل مدیریت مصرف برق توسط صنایع و مشارکت جدی تر آنها در طرح های کاهش پیک بار برق ضروری است.

محمودی  با بیان اینکه نیاز مصرف برق در فصل گرم استان مرکزی ۱۳۵۰مگاوات برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۵درصد رشد خواهد داشت، افزود: ۳۰ درصد مصرف برق مربوط به بار سرمایشی است  و از مردم استان درخواست می شود  با عدم مصرف بی‌رویه از سیستم های سرمایشی و استفاده از دور کند کولر های آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ الی ۲۵ درجه این شرکت را در تامین برق یاری کنند.

وی ادامه داد: مجموع بار شبکه‌های سراسری در چند روز گذشته بخاطر فعال شدن بارهای سرمایشی از ۶۰ هزار مگاوات گذشته است و در صورت عدم همکاری مردم در بخش‌های مختلف پایداری شبکه نیز دچار مشکل می‌شود.

محمودی تاکید کرد: برنامه همکاری صنایع بر روی سایت شرکت توزیع برق استان مرکزی به آدرس www.mpedc.ir قرار داده شده است .

وی با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش به ۸۹۲۶ مشترک همکار در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی در سال گذشته پرداخت شده است، گفت: انعقاد قرار داد همکاری با ۱۲هزار مشترک در طرح های پیک سایی در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفته که مشترکان چاه های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق در ساعات ۱۳تا ۱۸، بهای مصرف برق آنها رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به محاسبه بهای برق مشترکان صنعتی تا دو برابر تعرفه موجود برای میزان مصرف مازاد بر سهمیه تعیین شده گفت: براساس تصویب نامه هیات وزیران، وزارت نیرو نیز موظف است با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین سهمیه برق مصرفی صنایع در دوره محدودیت شبکه برق اقدام کند و شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق هم موظف به تأمین برق برابر با سهمیه تعیین شده هستند که در صورت عدم رعایت سهمیه های ابلاغی توسط مشترکین، علاوه بر افزایش بهای برق تا ۲ برابر تعرفه موجود برای میزان مصرف مازاد بر سهمیه تعیین شده، با اعلام قبلی نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهند کرد.

محمودی ادامه داد: در صورت همکاری و کاهش ۱۰ درصدی مصارف برق خانگی مشترکان، می توانیم از تابستان امسال بدون محدودیت عبور کنیم، در بخش خانگی نیز مشوق هایی برای همکاری مشترکان تعریف شده است که حتی می تواند باعث رایگان شدن قبوض برق مصرفی مشترکان شود.

وی افزود: در این خصوص، مشترکین بخش خانگی که الگوی مصرف را در ماه های گرم سال(خرداد تا شهریور) رعایت کرده و نسبت به سال قبل کاهش مصرف برق داشته باشند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش همکاری مدیریت مصرف دریافت خواهند کرد.

محمودی بیان کرد: ۷ هزار مشترک پرمصرف در سطح استان مرکزی شناسایی شده اند و تنها ۲۰ درصد از مشترکین استان، مصرف بالای الگو دارند و ۸۰درصد بقیه زیر ۳۰۰ کیلووات مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: کنترل مدیریت مصرف برق تا پایان شهریور ادامه دارد و تامین برق کشور بسیار حساس و شکننده است لذا مدیریت مصرف برق و همیاری همگانی در این رابطه ضروری است، در این راستا مانور رصد مصرف برق ادارات برگزار شده است.

محمودی افزود: پایداری شبکه برق اولویت صنعت برق بوده و از تمام ظرفیت‌ها جهت مدیریت و پایداری شبکه برق در ایام پیک بار استفاده می شود.

وی با بیان اینکه تغییر ساعت کاری ادارات باعث صرفه جویی حداقل ۱۷ مگاوات در مصرف برق استان با مشارکت تمامی ادارات در طرح کاهش پیک سایی می شود، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

محمودی تصریح کرد: سامانه های سرمایشی تمامی اداراتی که با تلاش کارشناسان این شرکت، مجهز به کنتور فهام شده اند نیز در صورت افزایش بار شبکه، از راه دور قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: وجود مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس و حیاتی آسیب پذیری ها را کاهش می دهد و ضرورتی جدی است.

محمودی افزود: با هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین سوخت مولدهای اضطراری محدودیتی ندارد، همه دستگاه ها به ویژه مراکز حساس و حیاتی خود را مجهز به مولدهای اضطراری دارای کنتور هوشمند کرده اند تا در زمان بروز قطع برق، آسیب کمتری ببیند و وقفه ای در ارایه خدمت نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: سال گذشته ۱۸ هزار مشترک به مشترکان برق استان مرکزی افزوده شده و تعداد مشترکان برق استان بیش از  ۷۷۷ هزار مشترک است.

وی در خصوص بدهی مشترکان استان گفت: بدهی مشترکان طی سال گذشته تاکنون به این شرکت ۲۳۸ میلیارد تومان است که در بخش های خانگی ۵۵میلیارد تومان، عمومی ۳۷میلیارد تومان، کشاورزی ۴۶ میلیارد تومان، صنعتی ۶۶ میلیارد تومان و سایر مصارف ۳۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha