• یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401040502673
  • خبرنگار : 50181

"آبشوران" چشم انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه

"آبشوران" چشم انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه "آبشوران" به نمادی برای پروژه‌های نیمه تمام کرمانشاه تبدیل شده، پروژه‌ای که حالا چشم انتظار سفر استانی رئیس جمهور به کرمانشاه است تا شاید درد یازده ساله‌اش درمان شود.

رودخانه‌ای که تقریبا در تمام شهر کرمانشاه امتداد یافته و می‌توانست به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود، حالا محلی برای عبور فاضلاب است، با بویی متعفن و البته در برخی جاها خطر ریزش آن جان مردم را هم تهدید می کند.

اگرچه معضل رودخانه آبشوران فقط ساماندهی آن نیست و باید فاضلاب هم از این رودخانه جدا شود، اما ساماندهی و سرپوشیده کردن آن در برخی نقاط و جلوگیری از ریزش دیواره‌ها ضروری است.

قرار بود سال ۱۳۹۰، ساماندهی آبشوران با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و بعد از چهار سال به اتمام برسد، یعنی هر سال ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود که این موضوع در سفر مقام معظم رهبری به استان نیز مورد تاکید قرار گرفت، اما هم اکنون این پروژه با گذشت یازده سال تنها تا نیمی از کار پیش رفته و عامل همه مشکلات و عقب ماندگی‌های آن نیز تزریق قطره چکانی اعتبارات است، بگونه‌ای که آنقدر روند کار به طور انجامیده که حالا اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز این پروژه چندین برابر شده است.

 سال گذشته ۱۱۶ میلیارد تومان برای ساماندهی آبشوران مصوب شده بود که تنها ۱۸ میلیارد تومان تخصیص داشت و از اعتبارات ۲۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ نیز تنها ۱۴ میلیارد تومان گرفتیم، ارقامی که در برابر حجم عظیم کار و اعتبار مورد نیاز این پروژه چیزی نیست.

اکنون نیز در سال ۱۴۰۱ تنها یازده میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده که با این ارقام نمی‌توان کاری برای این رودخانه از پیش برد.

حالا که زمزمه‌هایی از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه به گوش می‌رسد، یکی از مهمترین پروژه‌های صنعت آب استان همین ساماندهی رودخانه آبشوران است، تا شاید بتوان با اخذ اعتباراتی از محل سفرهای استانی این پروژه را نجات داد.

به گزارش ایسنا، مجری پروژه ساماندهی آبشوران، کمک به تامین اعتبار این پروژه را یکی از مهمترین مطالبات استان و شرکت آب منطقه‌ای در سفر رئیس جمهور اعلام کرد.

رضا بیگوند با اشاره به مشکلات کمبود اعتبار ساماندهی رودخانه آبشوران که باعث شده روند اجرای این پروژه خوب پیش نرود، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردی که اسفند سال گذشته داشتیم، تکمیل ساماندهی آبشوران به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: درخواست داریم در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه اعتبارات مناسبی به این پروژه اختصاص یابد تا بتوانیم روند اجرای کار را تسریع کنیم.

مجری پروژه ساماندهی آبشوران میزان پیشرفت کنونی این طرح را هم حدود ۵۴ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha