• یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401040502941
  • خبرنگار : 50534

پشتیبانی شبانه‌روزی از کارتخوان‌های نصب شده در نانوایی‌های زنجان

پشتیبانی شبانه‌روزی از کارتخوان‌های نصب شده در نانوایی‌های زنجان

ایسنا/زنجان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: حدود ۱۵۷۰ دستگاه کارتخوان در نانوایی‌ها نصب شده است.

حسن دادگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات تعداد نانوایی‌ها توسط اداره غله و دستگاه‌های متولی ثبت و بر اساس این آمار دستگاه‌های کارتخوان به نانوایی‌ها تعلق  می‌گیرد، اظهار کرد: روال کار این است که مصرف‌کننده بر اساس نانی که نانوا پخت می‌کند و تصویری از نان که روی صفحه لمسی دستگاه نمایان می‌شود، به راحتی می‌تواند تعداد، نوع نان و حتی نایلون را انتخاب سپس خریدش را به نرخ پارسال انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت نان تغییری نداشته و هیچ محدودیتی در تعداد نان نداریم، افزود: سهمیه و افزایش قیمتی برای خریداران اعمال نشده است و طبق نانی که در نانوایی پخت می‌شود، بی‌هیچ محدودیتی می‌توان خرید کرد.

دادگر در خصوص خرید آرد به نرخ آزاد، توضیح داد: قرار است آرد به قیمت آزاد به نانوا تعلق گرفته و نانوا مابه‌التفاوت یارانه بدهد به نانوا در واقع هیچ پولی توسط خود شخص نانوا پرداخت نخواهد شد و دولت مکلف است این تفاوت را در قالب یارانه به نانوایی‌ها پرداخت کند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان، این اقدام دولت را جلوگیری قاطعانه از قاچاق نان دانست و ادامه داد: بر اساس میزان آردی که نانوا مصرف و تعداد تراکنش‌ها، آرد مورد نیاز به نانوا تعلق می‌گیرد. یعنی این اقدام جلوی فروش خارج از مسیر اصلی را خواهد گرفت؛ در گذشته نانوایی‌ها به هر دلیلی مغازه را می‌بستند ولی سهمیه آرد خود را می‌گرفتند یا نان بی‌کیفیت پخت و به دامداران عرضه می‌کردند، با وجود این دستگاه‌ها خریدار واقعی و میزان خرید کاملاً مشخص می‌شود و این سیستم هوشمند زمان خرید تراکنش را ثبت می‌کند، از طرفی میانگین فروش روزانه برای هر نانوایی نیز قابل احتساب است.

این مسئول با بیان اینکه با وجود گروه پشتیبانی از این کارت‌خوان‌ها داریم و هیچ مشکلی گزارش نشده است، تشریح کرد: شماره تلفن‌هایی تعریف شده و در اختیار همه نانوایی‌ قرار گرفته است. تعدادی دستگاه جایگزین نیز در نظر گرفته شده است. حتی در شهرستان‌ها واحد پشتیبان وجود دارد، آدرس ستاد مرکزی جهت مراجعه حضوری در خیابان امیر کبیر طبقه فوقانی شعبه انصار سابق است که در این ستاد مرکزی کارمندان آماده پاسخ‌گویی و رفع مشکل دستگاه‌ها هستند.

دادگر در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده تخلفات در نانوایی‌ها، اذعان‌ کرد: برخی موارد مشاهده شده است که نانوا با کارت خود چندین تراکنش با تعداد بالای نان انجام داده که این تعداد خارج از عرف رصد می‌شود؛ اگرچه نهادهای نظارتی این داشبرد مدیریتی را دارند که اگر خریدها خارج از عرف متوسط انجام شود، به پیگیری هستند و در این رابطه بانک‌ها وظیفه‌ای ندارند؛ به طور مثال اگر هر خانوار ۱۵ نان می‌خرد در یک روز شاهد خریدهای عجیب باشیم، بی‌شک بیانگر تخلف است.

وی با بیان اینکه سیستم داشبرد مدیریتی برخی از ارگان‌ها قابلیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان ما موظف‌اند اگر مشکل با تماس تلفنی رفع نشد، حضوری مراجعه کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: ده پشتیبان در نظر گرفته شده است، از طرفی خطوط مستقیم مرکز پشیبانی و نصاب‌ها در اختیار نانواها برای رفع مشکل دستگاه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha