• شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041107602
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

ضرورت راه‌اندازی کارخانه آسفالت در فیض‌آباد/ ۷۰ درصد معابر نیازمند روکش آسفالت

ضرورت راه‌اندازی کارخانه آسفالت در فیض‌آباد/ ۷۰ درصد معابر نیازمند روکش آسفالت
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار فیض‌آباد راه‌اندازی کارخانه آسفالت را در این شهر ضروری دانست و گفت: ۷۰ درصد معابر نیازمند روکش آسفالت هستند.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا از انعقاد قرارداد خرید کارخانه آسفالت خبر داد و افزود: براساس قول‌های داده شده تا پایان امسال کارخانه آسفالت در شهر فیض‌آباد نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان مه‌ولات هیچ گونه کارخانه آسفالتی نداریم و از سویی فرسوده بوده کیفیت آسفالت نیاز به راه‌اندازی هر چه سریع تر این کارخانه است.

شهردار فیض‌آباد گفت: خرید این کارخانه با توجه به مشکلات آسفالت معابر عمومی شهر و درخواست‌های به‌حق شهروندان برای آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر انجام گرفته و قرارداد خرید این کارخانه با ظرفیت ۸۰ تن در ساعت و اعتباری بالغ‌ بر ۷۰ میلیارد ریال منعقد شده که در مجموع نصب و راه‌اندازی آن ۹۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معابر بافت جدید شهر فیض‌آباد خاکی و آسفالت معابر قدیم کیفیت پائینی دارند، افزود: اکنون فاز دوم فرهنگیان، قسمت‌هایی که دارد به محدوده شهر افزوده می‌شود و برخی مناطق دیگر خاکی هستند.

رئیسی با اعلام اینکه حدود ۷۰ درصد آسفالت شهر فیض‌آباد نیاز به روکش دارد، خاطرنشان کرد: آسفالت معابر از محل قیری که دولت به صورت رایگان تخصیص می‌دهد و همچنین از محل قیری که بافت ناکارآمد شهری اختصاص می‌یابد انجام خواهد شد.

وی مطرح کرد: بر اساس آنچه در قانون بودجه برای وزارت کشور برنامه‌ریزی می‌شود قیر بر اساس سرانه جمعیتی و وسعت شهرها توزیع می‌شود، قیری که به فیض‌آباد اختصاص پیدا می‌کند تنها قسمتی از نیاز را تامین می کند و جوابگوی تمامی معابر نیست.

شهردار فیض‌آباد اظهار کرد: به دلیل گرانی سرسام آور قیمت قیر توان خرید آن را نداریم و به ناچار از قیری که دولت اختصاص می‌دهد فقط می‌توانیم برای آسفالت معابر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خرید این کارخانه گامی بلند در راستای خودکفایی شهر در تولید آسفالت به صرفه و با کیفیت است و با آغاز به کار این کارخانه برای ۳ تا ۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: ظرف چهار ماه آینده تجهیزات و قطعات این کارخانه به فیض‌آباد منتقل و در فضای تعیین شده توسط شهرداری تا پایان امسال نصب خواهد شد.

شهرداری شهر فیض‌آباد به عنوان مرکز شهرستان مه‌ولات در سال ۱۳۳۷ تأسیس شده و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به جمعیتی بالغ‌بر ۱۹ هزار نفر خدمات می‌دهد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha