• دوشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401041309222
  • خبرنگار : 50250

پیش‌بینی خرید ۲۵ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی در چهارمحال و بختیاری 

پیش‌بینی خرید ۲۵ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی در چهارمحال و بختیاری 

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ زراعی جاری ۸۵ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت استان برداشت شود و امسال پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در استان ۲۵ هزار تن است.

حسین برزگر ۱۳ تیرماه در شورای آرد و نان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم قرار گرفته است، اظهار کرد: نزدیک به ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از این اراضی بر اثر سرمازدگی دچار خسارت شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ زراعی جاری ۸۵ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت استان برداشت شود، سال گذشته ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شد، امسال پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در استان ۲۵ هزار تن است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار تن از گندم تولیدی استان برای بذر سال آینده نگه‌داری می‌شود، گفت: برنامه خرید تضمینی گندم استان ۴۰ هزار تن اعلام شده است، اما قطعا این میزان خرید دور از انتظار خواهد بود.

برزگر ادامه داد: ۳۵ اکیپ با ۱۱۵ ناظر بر بحث برداشت گندم در چهارمحال و بختیاری نظارت خواهند کرد، میزان ضایعات در برداشت گندم ۴ درصد بود و امسال با نوسازی ناوگان برداشت محصول گندم، پیش‌بینی می‌شود این ضایعات کمتر شود، ۱۸ کمباین جدید برای استان خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برداشت گندم در استان، نسبت به سال گذشته ۲۰ روز زودتر آغاز شده است.

در ادامه نعمت‌الله تقی‌زاده- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ مرکز مختص خرید تضمینی گندم است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، تاکنون ۹۹۴ تن گندم در استان به‌صورت تضمینی خریداری شده است، میزان خرید گندم در سال گذشته در مدت مشابه ۶۰۴ تن بود و امسال با افزایش ۶۴ درصدی مواجه هستیم.

تقی‌زاده یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۴۴۲۰ تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شده است که بخشی از آن مربوط به تولید سال گذشته بود، پیش‌بینی خرید گندم در استان در سال‌جاری ۲۵ هزار تن است.

پیش‌بینی خرید ۲۵ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی در چهارمحال و بختیاری 

در پایان رضا نبئی_ نماینده بانک صادرات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان با محوریت بانک سپه از ۲۱ خرداد آغاز شد، اظهار کرد: در مرحله اول از ۵۰۰ دستگاه کارتخوان تهیه شده تا ۲۹ خردادماه ۳۶۰ دستگاه نصب شد.

وی بیان کرد: در مرحله دوم ۴۰۰ دستگاه کارتخوان هوشمند برای نصب در نانوایی‌ها تخصیص پیدا کرده و تاکنون ۵۳۴ دستگاه کارتخوان در نانوایی‌های استان نصب شده است.

نبئی عنوان کرد: ۱۸۲ فقره نانوایی در چهارمحال و بختیاری به‌علت مشکلات مالکیتی و مالیاتی امکان نصب کارتخوان هوشمند برای آن‌ها فراهم نبود.

نماینده بانک سپه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نانوایان در صورت بروز مشکل برای کارتخوان هوشمند، می‌توانند با شماره‌های ۳۲۲۶۰۹۷۴- ۳۲۲۲۱۷۹۹ و ۳۲۲۴۱۶۷۵ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha