• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401041409553
  • خبرنگار : 50553

یک هنرمند:

شرط خلق آثار هنری داشتن ابزار گران قیمت نیست

شرط خلق آثار هنری داشتن ابزار گران قیمت نیست

ایسنا/قزوین یک هنرمند نقاش قزوینی گفت: سبک کارهایم انتزاعی و سورئال است و هرگز دنبال تجهیزات گران قیمت نیستم بلکه از ابزار ساده برای هاشور و رنگ استفاده می‌کنم.

زیبا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا در ابتدا به معرفی خود پرداخت و بیان کرد: متولد سال ۵۲ هستم و از نوجوانی به عرصه هنر علاقه‌مند بودم و در حوزه هنرهای سنتی از دانشگاه رویان نوشهر مدرک کاردانی و در رشته هنرهای تجسمی دانشگاه فرهنگیان قزوین نیز مدرک کارشناسی دریافت کرده‌ام.

وی افزود: در سال ۹۰ تصمیم گرفتم کارهایم را به یکی از اساتید این حوزه به نام استاد یعقوبیان نشان دهم و زمانی که آثارم را مشاهده کردند من را به پاسپارتو کردن کارهایم سوق دادند و با راهنمایی‌ و حمایت‌های بسیار موجب تشویق من در این حوزه شدند و همین روند و تشویق‌های استاد گرانقدرم سبب شد که علاوه بر خلق آثار سیاه و سفید به نقاشی با رنگ‌ها نیز بپردازم.

وی ادامه داد: با حمایت حوزه هنری نمایشگاه انفرادی نقاشی با نام عنوان «نیمی از شعر» در ۱۱ تیر افتتاح شد و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارد و شهروندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰ در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین حضور پیدا کنند.

میرزایی با اشاره به حمایت حوزه هنری از هنرمندان عنوان کرد: برای برگزاری این نمایشگاه حوزه هنری حمایت کرده و هزینه‌ای برا اجاره نگارخانه دریافت نکرده و این فرصت ارزشمند ایجاد شده است تا بتوانم آثارم را به نمایش بگذارم.

«نیمی از شعر» عنوان نمایشگاه نقاشی

وی تشریح کرد: شاعر فرانسوی به نام پل والری در یکی از کتاب‌هایش می‌گوید من نیمی از شعر را می‌گویم و شما بقیه شعر، از صحبت این هنرمند الهام گرفتم و عنوان نمایشگاه را نیمی از شعر انتخاب کردم تا آثارم نیمی از گفته‌ها باشد.

این هنرمند قزوینی عنوان کرد: همچنین در سال‌های پیشین در نمایشگاه گروهی برج میلاد، نمایشگاه انفرادی مه و ماهی کرج، نمایشگاه‌های گروهی مجازی، نمایشگاه انفرادی قزوین و نمایشگاه خانه هنرمندان قزوین آثارم به نمایش درآمده است.

وی گفت: سبک کارهایم انتزاعی و سورئال است؛ از حیطه درخت شروع به نقاشی کردم و از میکس مدیا و کلاژ ترکیبی نیز استفاده می‌کنم و هرگز دنبال تجهیزات گران قیمت نیستم بلکه از ابزار ساده برای هاشور و رنگ استفاده می‌کنم.

این نقاش بیان کرد: متریال اصلی‌ام متقال است و در گذر زمان این متریال را با موارد دیگری ترکیب کردم تا بتوانم با زبان و روش خلق شده‌ی شخصی‌ام به انجام کارهای هنری بپردازم.

هنر دریچه‌ای رو به آرامش است

وی با بیان اینکه با نقاشی به آرامش می‌رسم، افزود: یک هنرمند با توجه به ایده‌های ذهنی خود روی کاغذ خلق طرح می‌کند و بیشتر آثار من با موضوع طبیعت، درونی و ذهنی است.

میرزایی ادامه داد:  از سال ۷۶ در آموزش و پرورش به صورت حق التدریسی فعالیت کردم و سپس در سال ۸۹ استخدام شدم. ۱۶ سال سابقه فعالیت دارم و اکنون نیز در هنرستان کار و دانش وحیده حکاک الوند به تدریس رشته‌های چاپ دستی و گرافیک یارانه می‌پردازم.

وی تشریح کرد: تاکنون در کنار کار نقاشی به ساخت مجسمه‌های گِلی هنرمندان محبوبی چون علی اکبر صنعتی، پروین اعتصامی و هوشنگ ابتهاج پرداخته‌ام علاوه بر آن به مدت سه سال به نوشتن زندگی نامه جلال آل احمد پرداختم و اکنون نیز منتظر مجوز برای چاپ این کتاب هستم.

این هنرمند قزوینی در پایان بیان کرد: استان قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است و هنرمندان بسیاری دارد، بنابراین انتظار می‌رود مسئولین استانی نگاه ویژه‌ای به حمایت از هنرمندان داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha