• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401041510919
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون راه و شهرسازی اردبیل:

احداث 1000 واحد مسکن در شهرک اندیشه 4 در حال اجراست

احداث 1000 واحد مسکن در شهرک اندیشه 4 در حال اجراست

ایسنا/اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات احداث یک‌هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرک اندیشه چهار اردبیل در حال اجراست.

محمد زارع حسین‌زاده ۱۵ تیر در جریان بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل در چهار سال دولت سیزدهم قرار است 63 هزار و 531 واحد مسکن احداث شود که سهم سالانه 15 هزار و 883 واحد است.

وی به ثبت‌نام 93 هزار و 263 نفر در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: از این تعداد 56 هزار و 983 نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 36 هزار و 735 نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: بعد از انجام مراحل متعدد پالایش، در مجموع 12 هزار و 653 نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده که از این تعداد پنج هزار و 646 نفر مبلغ اولیه 40 میلیون تومان را واریز کردند.

حسین‌زاده از تخصیص زمین برای احداث این واحدها خبر داد و افزود: برای احداث زمین در مرحله اول 100 هکتار اراضی تأمین شده و به غیر از شهر اردبیل، در سایر شهرستان‌ها واگذاری زمین انجام شده است.

وی از انعقاد قرارداد برای احداث چهار هزار واحد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات احداث سه هزار و 642 واحد شروع شده که سهم شهر اردبیل 2 هزار و 270 واحد است که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

حسین‌زاده از بهره‌برداری 540 واحد مسکن تا آخر امسال خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها به طور متوسط 70 تا 90 درصد پیشرفت دارد که شامل سایت داروپخش 150 واحد و سایت اندیشه 2، 210 واحد که با پیشرفت 90 درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: افتتاح سایت کارگر با پیشرفت 90 درصد و اندیشه یک نیز با 80 درصد تا شهریورماه امسال امکان‌پذیر خواهد شد تا تحویل متقاضیان شود که امیدواریم در مجموع ادامه احداث نهضت ملی مسکن را تا 2 هزار واحد در سطح استان شاهد باشیم که قرار است به سرعت تأمین زمین انجام شود.

حسین‌زاده به سه گزینه مطرح برای تأمین زمین در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای مسکن، یکی از این گزینه‌ها تعیین و پروژه نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.

وی به ثبت‌نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 23 سال اشاره کرد و گفت: با اخذ تعهد مبنی بر تأهل بودن در زمان تحویل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده و انتظار می‌رود واگذاری‌ها به سرعت انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز دور جدید ثبت‌نام برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر داد و افزود: از 15 تیرماه و در قالب سامانه معرفی شده، ثبت‌نام از متقاضیان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha