• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401041611199
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت:‌ با موافقت مسئولان کشوری به زودی نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رضوان باقلاچی ۱۶ تیر  در نشست با اصحاب رسانه با رویکرد همفکری برای برگزاری برنامه‌های هفته گرامیداشت اردبیل اظهار کرد: با جمع‌آوری اسناد در مناطق مختلف استان و ارسال 2 میلیون برگ سند از طریق نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی استان آذربایجان شرقی، امیدواریم در ماه‌های آینده این مجموعه را در استان اردبیل به صورت مستقل راه‌اندازی کنیم تا این استان بتواند اسناد ارزشمند تاریخی را در این مجموعه گردآوری کند.


وی ضرورت راه‌اندازی این مرکز را در سطح استان با توجه به دیرینه و پیشینه تاریخی دیار سبلان و شیخ صفی‌الدین اردبیلی تصریح کرد: از همان روزهای نخست مسئولیت در استان، سعی کردیم تا راه‌اندازی نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی را پیگیری کنیم تا این استان جز 12 نقطه‌ای باشد که در کشور این مجموعه راه‌اندازی شده است.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته گرامیداشت اردبیل خبر داد و گفت: امسال قرار است در همه 12 شهرستان با همراهی فرمانداری‌ها در روزهای تعیین شده برنامه‌های متنوعی اجرا شود که از 25 تیرماه اجرای این برنامه‌ها در شهرستان‌ها و از سرعین آغاز خواهد شد تا در همه مناطق استان گرامیداشت هفته اردبیل را شاهد باشیم.


باقلاچی به پیشینه و تاریخ با عظمت صفویه و تلاش خاندان ارزشمند صفویه برای حفظ یکپارچگی کشور ایران و حمایت از مذهب تشیع اشاره کرد و افزود: ما نیازی به الگوسازی نداریم چرا که به اندازه کافی در این استان الگو وجود دارد و به دور از نگاه‌های تخریبی، باید در استان حفظ وحدت و انسجام در حمایت از نخبگان و توسعه فعالیت‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و معنوی را شاهد باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قالب گرامیداشت هفته اردبیل باید مفاخر این استان و پیشینه با عظمت آن برای همگان تبیین و تشریح شده و این ظرفیت‌ها در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.


باقلاچی اضافه کرد: این شهر پایه‌گذار تحولات فرهنگی و تمدنی در طول تاریخ بوده و ما به راحتی می‌توانیم در این حوزه میدان‌داری کرده و اقدامات و فعالیت‌های مناسب و تأثیرگذاری را انجام دهیم.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تنوع برنامه‌های گرامیداشت هفته اردبیل را با محوریت مردمی و در ابعاد برگزاری کارگاه‌های تخصصی، نشست‌های علمی،‌ برگزاری شب شعر و رونمایی از کتاب و دیگر آثار فرهنگی را یادآور شد و بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با حمایت مسئولان استانی و به شکل مردمی برنامه‌های هفته اردبیل برگزار شود تا شاهد اعتلای عظمت و جایگاه استان اردبیل در عرصه فرهنگی و معنوی باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha