• جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۰۲:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401041711565
  • خبرنگار : 50177

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه:

سامانه‌ی جامع فرهنگی دانشگاه لرستان، زیرساختی اثرگذار برای فعالیت‌های دانشجویی است

سامانه‌ی جامع فرهنگی دانشگاه لرستان، زیرساختی اثرگذار برای فعالیت‌های دانشجویی است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: ایجاد سامانه جامع فرهنگی دانشگاه، اقدامی اثرگذار زیرساختی فرهنگی و اجتماعی است که بستر برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه را، بعد از دو سال وقفه‌ کرونایی، فراهم کرد.

دکتر محمد حیاتی در نشست با دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان و مسئول کمیته‌ فرهنگی این شورا برگزار شد، اظهار کرد: شورای صنفی دانشجویان، تشکلی منتخب مهم و اثرگذار دانشجویان برای پیگیری مطالبات صنفی دانشجویی است.

وی با بیان اینکه با تقویت همکاری بین معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و شورای صنفی دانشجویان، می‌توان اقدامات اثربخش فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه به‌ویژه سراهای دانشجویی را گسترش و ارتقاء داد و بیان کرد: شورای صنفی دانشجویان، منتخب دانشجویان است؛ ما از پیشنهادها و توصیه‌های این شورا برای تقویت زیرساخت‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، استقبال می‌کنیم.

فعالیت انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌ها برای رشد علمی و فرهنگی است

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست گفت: شورای صنفی دانشجویان، انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی، از ارکان مهم فعالیت در سطح دانشگاه برای رشد جنبه‌های علمی و فرهنگی دانشجویان هستند.

دکتر فاطمه احمدی گفت: طبیعی است که برنامه‌های مختلف متناسب با شرایط کرونایی کشور، اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محیطی علمی و در عین حال، فرهنگی و اجتماعی است، بیان کرد: یکی از اولویت‌های کاری ما آن است که با استفاده از ظرفیت شورای صنفی دانشجویان، بتوانیم انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری دانشجویان دانشگاه لرستان را هرچه بیشتر و کیفی‌تر، فعال کنیم.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تصریح کرد: همه‌ برنامه‌ریزی‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این راستاست که نشاط و پویایی در سطح دانشجویان، ارتقاء یابد؛ همچنین بتوانیم با اجرای برنامه‌های متنوع، استعدادهای دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی را شناسایی کرده و حمایت کنیم.

تلاش شود انتخابات همه‌ انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی برگزار شود

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان در این نشست گفت: از مطالبات مهم، آن است که انتخابات همه‌ی انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های سیاسی دانشجویی دانشگاه لرستان، قبل از آغاز ترم جدید تحصیلی، برگزار شود؛ توقع داریم از فعالیت‌های تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی، بیش از پیش، حمایت شود.

پیمان شمسی افزود: شورای صنفی دانشجویان دانشگاه، این آمادگی را دارد که برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، همکاری لازم را داشته باشد.

وی بیان کرد: دانشگاه لرستان بیش از هشت هزار دانشجو دارد؛ این جمعیت دانشجویی، ظرفیتی مهم کیفی و اثرگذار برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، علاقه‌مند هسستند؛ همه باید با همکاری همدیگر، تلاش کنیم دانشجویان مستعد در این عرصه‌ها، شناسایی و حمایت شوند.

شمسی افزود: خوشبختانه، شاهد هستیم معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، اقدامات خوبی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام داده است؛ این اقدامات، باید، تقویت شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مطالبات، این است که جشنواره‌ فرهنگی ویژه‌ی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه برپا شود تا تبادلات و تعاملات فرهنگی فراملی از نوع علمی و دانشجویی با دانشجویان غیرایرانی (خارجی)، تقویت شوند.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در زمینه‌ برگزاری اردوهای دانشجویی نیز که همواره از خواسته‌های دانشجویان است در حال حاضر، اولویت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بین‌الملل دانشگاه است؛ امیدواریم تعداد این اردوها در همه مقاطع تحصیلی دانشجویی، افزایش یابد.

 شمسی بیان کرد:حوزه‌ کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حوزه مهم و اثرگذار است؛ زیرا به‌صورت مستقیم با دانشجویان، در ارتباط است.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست، مقرر شد شورای صنفی دانشجویان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، به‌صورت مشترک، با دانشجویان، دیدارهایی داشته باشند؛ همچنین  رابط فرهنگی و اجتماعی سراهای دانشجویی {خوابگاه‌ها} را شورای صنفی دانشجویان دانشگاه، معرفی کند؛ بسترهای لازم برای دسترسی هرچه بیشتر شورای صنفی دانشجویان به سامانه‌ی جامع فرهنگی دانشگاه، فراهم شود و همکاری‌ها و هم‌یاری‌های لازم برای فعال‌سازی نشریه‌ی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان (روزنه)، صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha