• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042113916
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

فضای سالم تربیتی به عنوان مطالبه اصلی والدین می تواند، باشد

 فضای سالم تربیتی به عنوان مطالبه اصلی والدین می تواند، باشد

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آْموزش و پرورش به مدیران موظفی نیاز ندارد و باید در این عرصه شبانه‌روزی فعالیت کرد.

آیت‌الله سید حسن عاملی ۲۱ تیر در همایش یک روزه ائمه جمعه شهرستان‌ها با مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش حساس‌ترین و مهمترین نقطه تربیتی و تحولی استان به شمار می‌رود و بدون قصور باید در این حوزه کارها و اقدامات زیربنایی انجام شود.

وی تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید انسان‌های شایسته تربیت‌یافته بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی باشد تا بزه و گناه به حداقل رسیده و زمینه تأمین امنیت و برقراری آرامش در جامعه را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اگر خروجی آموزش و پرورش درست باشد، ما شاهد دزدی، سرقت، اختلاس و سایر ناهنجاری‌ها نخواهیم بود و اگر در کشور ما با اختلاس عده‌ای بی‌آبرویی می‌شود این کم توجهی و حتی بی‌توجهی به نظام تعلیم و تربیت است که با شرایط آرمانی فاصله زیادی دارد.

آیت‌الله عاملی افزود: در کنار عدالت باید احسان و نیکی در عمل و رفتار مورد توجه قرار گرفته و شرایط مساعد تربیت نسل آینده با حساسیت به مسایل و مبانی اعتقادی و بیت‌المال به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا زمانی که احساس جمعی را درست نکنیم و فرهنگ و مدنیت ما در عرصه‌های مختلف اعتلا نیابد، نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر تربیتی دست پیدا کنیم.

آیت‌الله عاملی حرکت همپا با تحولات علمی دنیا را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: به جای گزارش‌دهی بهتر است در عمل و بیان عملکرد به نحوی عمل کنیم تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف از بین برود.

وی ضرورت تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان را در مقاطع مختلف یادآور شد و اضافه کرد: ما در آموزش و پرورش مدیر مؤظفی نمی‌خواهیم بلکه مدیران و مسئولان دلسوزی نیاز داریم که در مسیر تربیت نسل آینده شب و روز نشناسند.

آیت‌الله عاملی از ائمه جمعه خواست تا مصلی‌ها و مساجد را در مسیر تعلیم و تربیت در اختیار آموزش و پرورش قرار داده تا با حساس کردن خانواده‌ها زمینه بهبود شرایط علمی و تربیتی را فراهم کنند.

وی بیان کرد: این جفا در حق مصلی‌ها، مراکز فرهنگی و مذهبی است که تنها برای ساعات نماز از این فضاها استفاده کنیم بلکه بهتر است مصلی‌ها و مساجد قلب فرهنگی شهرها بوده و با برگزاری کلاس‌های تقویتی به آموزش و پرورش و بهبود شرایط علمی و تربیتی آینده‌سازان کمک کنیم.

آیت‌الله عاملی به موضوع تربیتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه ما نیازمند کارهای تحول‌آفرین با هماهنگی بیشتر مدرسه، خانه و فضای مجازی هستیم تا تأثیرگذاری بیشتری را در عرصه همدلی و هماهنگی این حوزه‌ها شاهد باشیم.

وی حل مشکلات معیشتی معلمان را ضروری عنوان کرد و گفت: ما با بستن کانال‌ها و شبکه‌ها نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم بلکه بهتر است با ایجاد جذابیت و کارهای نوآور در مسیر فضای سالم تربیتی گام‌های جدی برداریم.

امام جمعه اردبیل افزود: ما به فضای سالم تربیتی به عنوان مطالبه اصلی پدران و مادران باید بها بدهیم و بیش از هر زمان دیگر در مبانی مختلف به شکل عقلانی و درست حرکت کرده و از ظواهر امر پرهیز کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha