• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401042818818
  • خبرنگار : 50184

استخر؛ تفریحی گران برای جوانان کرمانشاه!

استخر؛ تفریحی گران برای جوانان کرمانشاه!

ایسنا/کرمانشاه در این روزهای گرم تابستان، تب و تاب برخی تفریحات هم بالا گرفته، از سفر رفتن و دورهمی های خانوادگی گرفته تا رفتن به سینما و روی آوردن به برخی ورزش های آبی مثل شنا.

باوجود اینکه شنا یکی از محبوب ترین تفریحات تابستانی است که علاقمندان بسیاری خصوصا بین نوجوانان و جوانان دارد، اما آیا همه افراد توان مالی استخر رفتن را دارند؟  

استخر رفتن در کرمانشاه تفریح ارزانی برای جوانان نیست و گرانی بلیت استخر عاملی شده تا بسیاری از افراد علاقمند به شنا و آب تنی، در این روزهای گرم سال گزینه ارزان تری را انتخاب کرده و به سمت رودخانه ها و سدها بروند.

جوانان زیادی هستند که به دلیل بالا بودن قیمت استفاده از استخر، خطرات شنا در رودخانه ها و سدها را به جان می خرند تا برای چند ساعتی لذت آب تنی را بچشند، اما گاهی چشیدن طعم این لذت، مرگی تلخ و سوزناک را برایشان رقم می زند، تا جایی که براساس اعلام پزشکی قانونی کشور سال گذشته 1166 نفر در کشور به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 24 نفر کرمانشاهی بوده اند.

شاید اگر گرانی بلیت استخرها نبود، مردم با اشتیاق بیشتری به استخرها می رفتند و کمتر شاهد غرق شدن جوانان در آبهای آزاد بودیم.

به گزارش ایسنا، طبق گفته مسئولین در کرمانشاه 24 استخر داریم - تعدادی از آنها غیرفعال است-، اما هزینه استفاده از آنها، خصوصا چند استخر شناخته شده به قدری بالاست که مطمئنا بسیاری از جوانان توان استفاده از آن را ندارند.

در حال حاضر قیمت بلیت استخر باران 135 هزار تومان و استخر پازریک 140 هزار تومان است و اگر کسی بخواهد در هفته سه جلسه و در  طول یک ماه 12 جلسه به استخر برود باید بیش از یک میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کند. رقمی که حتی برای یک خانواده متوسط کرمانشاهی هم سخت است، چه برسد به طبقه ضعیف جامعه.

تازه این قیمت ها مربوط به سال گذشته است و هنوز نرخ نامه سال 1401 برای استخرها ابلاغ نشده و آنطور که مسئولین ورزش و جوانان استان می گویند، برای امسال قیمت بلیت استخرها احتمالا 25 تا 35 درصد هم افزایش خواهد  داشت.

 در شهر کرمانشاه چند استخر دولتی همچون استخر شهید اشرفی اصفهانی وجود دارد که می توانست یک ظرفیت خوب برای استفاده بیشتر جوانان باشد، اما این استخرها هم طبق ماده 88 واگذار شده و در حال حاضر هم به دلیل تعمیرات تعطیل است.

در پایان باید گفت، شنا رشته ای جذاب است که علاقمندان بسیاری دارد و از طرفی در دین اسلام هم تاکید شده که خانواده ها آن را به فرزندانشان آموزش دهند، حال باتوجه به این وضعیت به نظر می رسد که مسئولین و متولیان امر باید در خصوص هزینه استخرها فکری برای جوانان کنند.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha